Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 7 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 99

Onderwerp: LPG in / onder Peugeot 306 Cabriolet [Foto's]

  1. Naar Boven | #1
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: LPG in / onder Peugeot 306 Cabriolet [Foto's]

    Ik heb nu een half jaar een 306 Cabrio 2.0 16v uit '99 met 148.000 op de teller. Heb er zelf al 15.000 mee gereden en bevalt erg goed.
    Ik wil er een gastank in bouwen en nou vertelde josvandartel.nl me dat ik een tank op de plaats van het reservewiel kan hangen, dus onder de auto, ipv in de kofferbak ruimte verliezen.

    Vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben, ivm lager hangen van de auto achter en/of schade?
    Eventueel zou ik dan nieuwe veren moeten hebben om de auto wat hoger te krijgen achter werd me ook verteld ?

    Verder lees ik dat een 16v wel redelijk tegen gas kan, iemand ervaring?

    Graag tips en ideen
    Bedankt!
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 09-11-14

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2009
    Laatst Online
    06-02-12 om 12:33
    Leeftijd
    43
    Berichten
    212
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot

    Man

    Denk inderdaad wel aan een paar extra veren. Ik weet niet of je met een hardtop gaat rijden, maar de cabrio hangt best wel achterover met de kap naar beneden. Ik heb met de kap naar beneden en de hardtop erop best wel eens een conflict tussen drempels en m'n trekhaak. :P
    Loont het nog de moeite om 1500Euro (schat ik) te investeren afgezet tegen het verschil in brandstofprijzen en verbruik?
    Ik heb een 1600 die geloof ik ook goed op gas kan? Ben wel erg benieuwd naar jouw ervaring! :wink:

  3. Naar Boven | #3
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Ik heb net gas laten inbouwen in mijn Saab 9-5. Op de plaats van je reservewiel komt de tank en pomp. Dat setje weegt wel aardig wat, maar daarentegen weegt je reservewiel ook een heel pak.
    Bij mijn auto zakt de auto niet echt verder in. Het kan zijn dat hoe ouder de veren, hoe meer die gaat hangen en dan kun je inderdaad sterkere veren overwegen.

    Een LPG installatie heb je afhankelijk van de kostprijs van de installatie en de zuinigheid van de auto met zo'n 10.000 tot 25.000km terug verdiend.
    Met de moderne installaties merk je overigens niets van het op gas rijden.

    Een gastank is (veel) steviger dan een benzinetank, die doorgaans van plastic zijn. Gastanken zijn van metaal.
    Gas verdampd enorm snel en bij een scheur in de tank (na een ongeluk bijvoorbeeld) is alles gas in no-time verdampt. Daar moet je je niet zo druk om maken.
    Met betrekking tot je veren achter, laat gewoon de installatie plaatsen en bekijk dan of de auto uberhaupt doorzakt en zo ja hoe storend het is. Na 1,5ton zijn je dempers sowieso niet zo fris meer, dus je kan altijd een jaartje rijden om bijvoorbeeld over 20.000km rondom nieuwe (sport-)veren en dempers te laten plaatsen.


    edit: mijn Saab is uit 1997 en heeft dik 2,5 ton gelopen. De installatie was 2.000euro, bijna net zo veel als de waarde van de auto zelf. Ik verwacht dat de Saab nog minstens 100.000km mee gaat, en ik verwacht hetzelfde van jouw cabrio. Neem dat mee in je berekening. Maar doorgaans heb je de installatie snel terug verdiend.

    Hou er ook rekening mee dat een gas-installatie in een cabrio de auto niet makkelijker verkoopbaar maakt. Zorg daarom voor een mooie en nette oplossing, dat niet iedereen gelijk die lelijke gasdop ziet. In mijn volgende post zal ik de foto's plaatsen van mijn installatie (nog geen week oud!)

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -
















  6. Naar Boven | #5
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ron2009
    Denk inderdaad wel aan een paar extra veren. Ik weet niet of je met een hardtop gaat rijden, maar de cabrio hangt best wel achterover met de kap naar beneden. Ik heb met de kap naar beneden en de hardtop erop best wel eens een conflict tussen drempels en m'n trekhaak. :P
    Loont het nog de moeite om 1500Euro (schat ik) te investeren afgezet tegen het verschil in brandstofprijzen en verbruik?
    Ik heb een 1600 die geloof ik ook goed op gas kan? Ben wel erg benieuwd naar jouw ervaring! :wink:
    Heb mijn hardtop van mijn rode cabrio verkocht, dus heb geen hardtop meer. Ik heb meer een conflict met de voorkant dat die te laag is, dan de achterkant. Heb ook een trekhaak. Installatie kosten zijn 2000 euro, en aangezien ik zo'n 40.000km per jaar zal rijden, is het zeker de moeite waard.
    Ik zal je hier op de hoogte houden :wink:
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 09-11-14

  7. Naar Boven | #6
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffeecup
    Ik heb net gas laten inbouwen in mijn Saab 9-5. Op de plaats van je reservewiel komt de tank en pomp. Dat setje weegt wel aardig wat, maar daarentegen weegt je reservewiel ook een heel pak.
    Bij mijn auto zakt de auto niet echt verder in. Het kan zijn dat hoe ouder de veren, hoe meer die gaat hangen en dan kun je inderdaad sterkere veren overwegen.

    Een LPG installatie heb je afhankelijk van de kostprijs van de installatie en de zuinigheid van de auto met zo'n 10.000 tot 25.000km terug verdiend.
    Met de moderne installaties merk je overigens niets van het op gas rijden.

    Een gastank is (veel) steviger dan een benzinetank, die doorgaans van plastic zijn. Gastanken zijn van metaal.
    Gas verdampd enorm snel en bij een scheur in de tank (na een ongeluk bijvoorbeeld) is alles gas in no-time verdampt. Daar moet je je niet zo druk om maken.
    Met betrekking tot je veren achter, laat gewoon de installatie plaatsen en bekijk dan of de auto uberhaupt doorzakt en zo ja hoe storend het is. Na 1,5ton zijn je dempers sowieso niet zo fris meer, dus je kan altijd een jaartje rijden om bijvoorbeeld over 20.000km rondom nieuwe (sport-)veren en dempers te laten plaatsen.


    edit: mijn Saab is uit 1997 en heeft dik 2,5 ton gelopen. De installatie was 2.000euro, bijna net zo veel als de waarde van de auto zelf. Ik verwacht dat de Saab nog minstens 100.000km mee gaat, en ik verwacht hetzelfde van jouw cabrio. Neem dat mee in je berekening. Maar doorgaans heb je de installatie snel terug verdiend.

    Hou er ook rekening mee dat een gas-installatie in een cabrio de auto niet makkelijker verkoopbaar maakt. Zorg daarom voor een mooie en nette oplossing, dat niet iedereen gelijk die lelijke gasdop ziet. In mijn volgende post zal ik de foto's plaatsen van mijn installatie (nog geen week oud!)
    De inbouw bij je Saab ziet er netjes uit! Bij mij zal de tank dan onder de kap-bak moeten komen, of onder de auto.
    Ik hoop dat mijn cabriootje idd nog wel een paar jaar mee gaat. Ik ga vanmiddag even kijken bij een gasspecialist hier in de buurt. kijken wat de mogelijkheden zijn.
    Mijn vorige 306 cabrio had ook gas ingebouwd, maar dat was geen G3, en erg slordig ingebouwd en aangesloten. de tank stond onder de kap-bak en de vuldop zat rechtsachter het wiel. Heb er wel prettig mee gereden. het was een 2.0 8v.

    Hoop nog steeds wat ervaringen te horen van mensen die zo'n als onderbouw onder een cabrio hebben hangen
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 09-11-14

  8. Naar Boven | #7
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ik ben er net achter gekomen dat er in Leerdam (das bij mij in de buurt) een peugeot dealer zit die ook LPG installeert.
    Ga daar vanavond even praten met wat mensen, kijken wat de mogelijkheden zijn

  9. Naar Boven | #8
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Oja, uit het oogpunt van actieradius zou ik eerder kiezen voor een cilindrische tank tegen de achterbank aan. Dat ding kan toch niet plat, en de 306 cabrio rij je sowieso niet om z'n kofferruimte :P

  10. Naar Boven | #9
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2010
    Laatst Online
    20-10-10 om 20:11
    Berichten
    146
    Topics
    3

    Hoeveel liter heeft die ringtank in de Saab?

  11. Naar Boven | #10
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Ik had gevraagd om een 67 liter tank, maar er is op de werkbon iets mis gegaan dus zit er nu een 53 liter tank in (80% = 42 liter netto). Hiermee kom ik zo'n 350km ver, wat ik te weinig vind.
    Ik kan kostenloos de tank laten omwisselen voor een grotere of de vulbeveiliging laten verwijderen. Ik denk dat het het laatste wordt.

  12. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-06-13 om 00:48
    Berichten
    71
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb dus 2 kleine cylinders gekoppeld onder mijn kapbak.
    Dit is echt de mooiste oplossing..

    Ik kan dan een 50 liter tanken en kom plm 400 km ver.
    Vering geen problemen mee gewoon orgineel.

    De 2.0 16v cabrio heeft al een goed dempings en verings pakket.

    Als je wilt kan ik wel even wat foto's maken.
    Oja km stand is nu plm 240.000 en het blok is nog zeer gezond.
    LPG is wel vanaf nieuw ingebouwd (g3)

  13. Naar Boven | #12
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2010
    Laatst Online
    20-10-10 om 20:11
    Berichten
    146
    Topics
    3

    Vervelende van een ringtank is idd de inhoud. Mooiste is om de ringtank met een kleine cylinder te koppelen. Als in me Twingo ooit gas inkomt, zit ik hier ook mee. In de panda kan gewoon een dikke sigaar van 70 liter gemonteerd worden, reservewiel ligt voorin .

    Het hangt van je motor cq bouwjaar van je auto af. Is je auto voor ongeveer (hangt dus van je motortype af) '95, dan krijg je G3. Indien je een oudere auto hebt, krijg je G2 met als gevolg een flink hogere wegenbelasting.

  14. Naar Boven | #13
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffeecup
    Oja, uit het oogpunt van actieradius zou ik eerder kiezen voor een cilindrische tank tegen de achterbank aan. Dat ding kan toch niet plat, en de 306 cabrio rij je sowieso niet om z'n kofferruimte :P
    Daar heb je een punt ja, ik heb bij verschillende bedrijven wat prijzen en mogelijkheden opgevraagd, dus ben benieuwd wat er uit komt.
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 09-11-14

  15. Naar Boven | #14
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lecar
    Ik heb dus 2 kleine cylinders gekoppeld onder mijn kapbak.
    Dit is echt de mooiste oplossing..

    Ik kan dan een 50 liter tanken en kom plm 400 km ver.
    Vering geen problemen mee gewoon orgineel.

    De 2.0 16v cabrio heeft al een goed dempings en verings pakket.

    Als je wilt kan ik wel even wat foto's maken.
    Oja km stand is nu plm 240.000 en het blok is nog zeer gezond.
    LPG is wel vanaf nieuw ingebouwd (g3)
    Elke cilinder is dan 25 liter op 80% ?
    Opzich ook wel een goed idee, zoveel past er niet onder die kapbak..

    Fotootjes zijn altijd leuk
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 09-11-14

  16. Naar Boven | #15
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door afol12v
    Vervelende van een ringtank is idd de inhoud. Mooiste is om de ringtank met een kleine cylinder te koppelen. Als in me Twingo ooit gas inkomt, zit ik hier ook mee. In de panda kan gewoon een dikke sigaar van 70 liter gemonteerd worden, reservewiel ligt voorin .

    Het hangt van je motor cq bouwjaar van je auto af. Is je auto voor ongeveer (hangt dus van je motortype af) '95, dan krijg je G3. Indien je een oudere auto hebt, krijg je G2 met als gevolg een flink hogere wegenbelasting.
    Ik geloof dat het omslagpunt bij 1996 lag, maar mijn auto is van '99 dus geen probleem.
    Ik twijfel nog tussen kofferbak of onder de auto.... misschien dat een prijsopgave van de verschillende bedrijven me wat meer een duwtje in een richting geeft.
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 09-11-14


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. hulpveren onder een cabriolet
    Door ron2009 in forum Onderstel
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 08-01-14, 23:20
  2. Reacties: 100
    Laatste bericht: 10-06-11, 16:10
  3. maximale maat velg /band onder peugeot 306 ????
    Door dannyzwa in forum Algemene Discussie
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21-01-11, 19:21
  4. waterval onder mijn peugeot
    Door johan152 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 29-03-07, 19:38

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.