Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 4 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 46 t/m 60 van 99

Onderwerp: LPG in / onder Peugeot 306 Cabriolet [Foto's]

  1. Naar Boven | #1
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: LPG in / onder Peugeot 306 Cabriolet [Foto's]

    Ik heb nu een half jaar een 306 Cabrio 2.0 16v uit '99 met 148.000 op de teller. Heb er zelf al 15.000 mee gereden en bevalt erg goed.
    Ik wil er een gastank in bouwen en nou vertelde josvandartel.nl me dat ik een tank op de plaats van het reservewiel kan hangen, dus onder de auto, ipv in de kofferbak ruimte verliezen.

    Vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben, ivm lager hangen van de auto achter en/of schade?
    Eventueel zou ik dan nieuwe veren moeten hebben om de auto wat hoger te krijgen achter werd me ook verteld ?

    Verder lees ik dat een 16v wel redelijk tegen gas kan, iemand ervaring?

    Graag tips en ideeën
    Bedankt!
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  2. Naar Boven | #46
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dharting
    Van mij mag mijn auto alweer klaar zijn, ben hem al sinds maandag kwijt.
    AHA, dus je hebt al afkick verschijnselen

    sluit me bij Jeroen aan, optie 2.
    Ja, ik zit helemaal te shaken hier

    Ik had helaas niets te kiezen heb maar boodschappen gedaan op de fiets
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  3. Naar Boven | #47
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-06-13 om 00:48
    Berichten
    71
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik trek mijn 2.0 16v door to max iets meer als 5000 rpm.
    Tussen gas en benzine merk ik weinig verschil.
    Tot is zo rond de 200 kmh maar dat is niet leuk in de cabrio hoor
    Veel te veel lawaai.

    Koeling is idd belangenrijk mijn meter staat zo tussen de 90 en 95 graden als hij goed warm is en koelt hem dan bij 95 graden in de file terug naar 85 graden. (op gas dus)
    Wel is mij radiator redelijk oud en ga ik deze na de winter vervangen,verder heb ik airco op de auto.
    Ik heb een vialle systeem met een soort van dampgas systeem,dus een hogedruk gasslang die in een verdeelblok komt en dan lagedruk naar de cylinders stuurt.
    Heb me er nog niet helemaal in verdiept maar het is iig compleet anders als lpi.

  4. Naar Boven | #48
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2010
    Laatst Online
    20-10-10 om 20:11
    Berichten
    146
    Topics
    3

    Verschil op rijden LPG en benzine is er eigenlijk niet. Behalve dat LPG wat warmer is. Kleppen krijgen het zwaar te verduren als je continu op z'n staart trapt. Gewoon niet teveel in de toeren jagen en op tijd de onderhoudsbeurten v/d auto zelf uitvoeren. Kan er weinig gebeuren.
    Enigste is de kleppen wat vaker stellen. En deze kunnen na ca een ton aan km's gereviseerd worden, laat ze gelijk dan harden.

  5. Naar Boven | #49
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lecar
    Ik trek mijn 2.0 16v door to max iets meer als 5000 rpm.
    Tussen gas en benzine merk ik weinig verschil.
    Tot is zo rond de 200 kmh maar dat is niet leuk in de cabrio hoor
    Veel te veel lawaai.

    Koeling is idd belangenrijk mijn meter staat zo tussen de 90 en 95 graden als hij goed warm is en koelt hem dan bij 95 graden in de file terug naar 85 graden. (op gas dus)
    Wel is mij radiator redelijk oud en ga ik deze na de winter vervangen,verder heb ik airco op de auto.
    Ik heb een vialle systeem met een soort van dampgas systeem,dus een hogedruk gasslang die in een verdeelblok komt en dan lagedruk naar de cylinders stuurt.
    Heb me er nog niet helemaal in verdiept maar het is iig compleet anders als lpi.
    Ja het kan wel, maar dacht dat veel hoge toeren slecht was in combinatie met lpg.
    Mijn top ligt op 201, en inderdaad enigzins lawaaig is het wel.
    Volgens mij is mijn temperatuur ongeveer hetzelfde.

    Ik laat het weten zodra mijn auto klaar is! (Jos van Dartel heeft nog steeds niet teruggebeld, ze zouden vrijdag na de lunch nog bellen.... )
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  6. Naar Boven | #50
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Net gebeld, ze gingen proberen het vandaag af te maken, maar ik moest maar rekenen op morgen :')

    Ook vroegen ze nog of ik de vulopening in het benzineklepje wilde hebben (met een los verloopstukje) of dat ik hem toch liever achter naast de trekhaak wilde. Heb maar voor de laatste optie gekozen, ze werken hem dan netjes weg met een kapje rechts naast de trekhaak (op de plaats waar links de stekkerdoos zit, maar dan dus rechts)

  7. Naar Boven | #51
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    De gastank zit er onder, alleen zojuist te horen gekregen dat er hulpveren onder moeten. De tank hangt nu namelijk 18cm boven de grond, en wettelijk moet dat minimaal 20cm zijn.

    Dit betekent dus dat hij morgen (in principe :') ) klaar is. En 200,- euro extra

  8. Naar Boven | #52
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Morgen is ie pas klaar hulpveren waren nog niet geleverd..

    Er zit een Teleflex tank in, hij heeft alleen niet gezegd hoeveel liter.
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  9. Naar Boven | #53
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2010
    Laatst Online
    20-10-10 om 20:11
    Berichten
    146
    Topics
    3

    Is toch belangrijk ivm gewichtklasse wegenbelasting.

  10. Naar Boven | #54
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    Gisteren om 19:09
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.321
    Topics
    119
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nee das geen probleem...
    rdw gaat uit van leeg gewicht en voor lpg word ie niet opnieuw gewogen...
    je moet wel extra betalen ivm ingebouwde lpg...
    en je kenteken word opnieuw uitgedraait met het tekstje lpg erop...

  11. Naar Boven | #55
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-06-13 om 00:48
    Berichten
    71
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik weet niet beter dan dat je meestal in een hogere gewicht klasse valt.
    Als de gas inbouwer RDW erkend is bepalen zij bbij inbouw het extra gewicht dacht ik.

    Zelf heb ik vroeger meerder auto's na zelfinbouw van lpg moeten laten wegen bij de rdw weegbrug.
    Maar dat was vroeger.

    Wel jammer van die hulp veren,ik heb namelijk geen enkel probleem met de vering en de tank.
    Een 2.0 16v cabrio kan heel behoorlijk de bocht om.
    Net een ritje gedaan met een alfa 145 qv 2.0 en dat doet niet voor elkaar onder.
    Ik hoop dat je weggedrag niet te veel gaat afwijken met de tank zover naar achteren.
    Auto verlagen zit er ook niet meer in dus.
    Maar succes met de gasinstalatie,ik heb tot nu toe geen klachten en problemen.

  12. Naar Boven | #56
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lecar
    Ik weet niet beter dan dat je meestal in een hogere gewicht klasse valt.
    Als de gas inbouwer RDW erkend is bepalen zij bbij inbouw het extra gewicht dacht ik.

    Zelf heb ik vroeger meerder auto's na zelfinbouw van lpg moeten laten wegen bij de rdw weegbrug.
    Maar dat was vroeger.

    Wel jammer van die hulp veren,ik heb namelijk geen enkel probleem met de vering en de tank.
    Een 2.0 16v cabrio kan heel behoorlijk de bocht om.
    Net een ritje gedaan met een alfa 145 qv 2.0 en dat doet niet voor elkaar onder.
    Ik hoop dat je weggedrag niet te veel gaat afwijken met de tank zover naar achteren.
    Auto verlagen zit er ook niet meer in dus.
    Maar succes met de gasinstalatie,ik heb tot nu toe geen klachten en problemen.
    Ik hoop niet dat ze hem opnieuw moeten wegen, want op kenteken staat nu 1245kg.
    Die veren moeten eronder omdat de tank minimaal 20cm van het wegdek moet hangen, nu hangt hij op 18cm. Geen idee of het het weggedrag gaat veranderen, zal dat hier wel laten weten.

    Ik vind de cabrio al laag genoeg, dus dat was ik sowieso niet van plan
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  13. Naar Boven | #57
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH
    nee das geen probleem...
    rdw gaat uit van leeg gewicht en voor lpg word ie niet opnieuw gewogen...
    je moet wel extra betalen ivm ingebouwde lpg...
    en je kenteken word opnieuw uitgedraait met het tekstje lpg erop...
    Wegenbelasting gaat in dezelfde gewichtscategorie inderdaad een paar honderd euro omhoog per jaar...
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  14. Naar Boven | #58
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Van de website van de belastingdienst:


    Gevolgen voor de motorrijtuigenbelasting
    Door het aanpassen van het kentekenbewijs deel i of ia doet u gelijk aangifte
    van de wijziging voor de motorrijtuigenbelasting. Als u een lpg-installatie hebt
    laten inbouwen, moet u waarschijnlijk meer motorrijtuigenbelasting gaan
    betalen. Dat komt omdat:
    – u brandstoftoeslag moet betalen voor rijden op gas
    Een uitzondering geldt voor bestelauto’s waarop het gehandicaptenof
    ondernemerstarief van toepassing is. Voor deze auto’s hoeft u geen
    brandstoftoeslag te betalen.
    – de auto zwaarder wordt
    U kunt de gewichtstoename van uw auto berekenen door de inhoud van
    de gastank te vermenigvuldigen met 0,8. Het nieuwe gewicht staat op het
    kenteken onder de rubriek ‘Massa ledig voertuig’.
    Toch jammer, kom ik straks dus toch in een hoger tarief
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  15. Naar Boven | #59
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nou blijkt de lambdasonde niet goed te werken (hij rijdt gewoon wel goed) waardoor de vereiste waardes uit de calibratie niet behaald worden. De auto mag dus niet op lpg op het kenteken gezet worden.

    De beste man heeft een nieuwe lambdasonde besteld gisteren, hopelijk is deze vandaag binnen en kan ik weer auto rijden.

    Extra kosten: +- 150 euro
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†

  16. Naar Boven | #60
    dharting's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2008
    Laatst Online
    05-04-16 om 09:29
    Locatie
    Dordrecht
    Leeftijd
    32
    Berichten
    1.628
    Topics
    78
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar
    1998
    Kleur
    Blauw - MOGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nieuwe lambdasonde erin, op benzine perfect. Alleen op gas loopt ie nu op 3 cilinders.... Ze hebben geen oorzaak kunnen vinden vandaag.
    Mijn auto: 306 2.0 16v cabriolet '98
    Auto van mijn dame: 206 1.1 XR 5 deurs '01
    ----------------------------------------------------------
    R.I.P.: 306 2.0 16v cabriolet '99 †09-11-14†


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. hulpveren onder een cabriolet
    Door ron2009 in forum Onderstel
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 08-01-14, 23:20
  2. Reacties: 100
    Laatste bericht: 10-06-11, 16:10
  3. maximale maat velg /band onder peugeot 306 ????
    Door dannyzwa in forum Algemene Discussie
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 21-01-11, 19:21
  4. waterval onder mijn peugeot
    Door johan152 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 29-03-07, 19:38

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.