Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 31

Onderwerp: Motor swap

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    14-05-11 om 09:24
    Berichten
    48
    Topics
    7

    Topic: Motor swap

    Ik ben ondertussen een lijstje aan het samenstellen voor de onderdelen die ik nodig heb om de motor goed te kunnen wisselen. Graag zou ik horen of ik hier nog praktische dingen mis.

    Het gaat om een TU5JP (NFZ) 306 naar TU5JP (NFZ) 206

    De nieuwe motor is een "kaal" blok met gashuis (en injectoren e.d.) er op.

    Benodigd:
    • 4 Bougies
      Motorsteunrubbers (alle, had ik nog nieuw liggen)
      multiriem
      distributieriem
      oliefilter
      olie
      koelvloeistof
      bakolie
      vet voor centreer pin van bak
      kleppendekselrubber

    Als hier nog iets aan toegevoegd kan worden, hoor ik dat graag.

    Alvast bedankt!

  2. Naar Boven | #2
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    14-05-11 om 09:24
    Berichten
    48
    Topics
    7

    Topic Starter

    Niemand die kan zeggen of dit afdoende is?

  3. Naar Boven | #3
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    08-07-19 om 23:54
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.703
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    controleer even of de injectoren overeen komen met je huidige, anders krijg je daar ook gezeur mee misschien.

    Heb zelf ook een keer motorswap gedaan, had een kaal blok. heb toen ook alles nieuw erop gezet

    Vergeet btw je waterpomp niet te vervangen

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    14-05-11 om 09:24
    Berichten
    48
    Topics
    7

    Topic Starter

    Oude waterpomp overzetten of vervangen?

    En hoe bedoel je het "overeenkomen" van de injectoren?

    Ik heb het injectiegedeelte van beide inclusief dus de injectoren.

  6. Naar Boven | #5
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    14-05-11 om 09:24
    Berichten
    48
    Topics
    7

    Topic Starter

    Bijna halverwege. Lange dag geweest.

  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gobla
    Bijna halverwege. Lange dag geweest.
    komt hier ook een HowTo van met foto's
    Voor jezelf ook handig als naslagwerk. :wink:

  8. Naar Boven | #7
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    08-07-19 om 23:54
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    40
    Berichten
    4.703
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    waterpomp gewoon vervangen, als je hem overzet en hij gaat na 10.000 km lekken, dan kan alles weer open.

    kost 5 tientjes ofzo waterpompje bij de brezan

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    14-05-11 om 09:24
    Berichten
    48
    Topics
    7

    Topic Starter

    Waterpomp zat nog in de nieuwe motor. Deze gewoon laten zitten, is dat goed of beter wisselen?

    Verder heb ik experimenteel de injectoren van de 206 motor laten zitten, maar het injector + gashuis overgezet. Lijkt allemaal goed te passen, maar ik ga het uitgebreid testen.

    Kan iemand mij overigens zeggen wat de electromotor doet met een slangverbinding van luchthuis naar gashuis?

    Over een howto ga ik nadenken. Ik volg nu voornamlijk de haynes handleiding, maar heb behoorlijk want punten gevonden die aangepast kunnen worden in de manual.

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gobla
    Kan iemand mij overigens zeggen wat de electromotor doet met een slangverbinding van luchthuis naar gashuis?

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    17-07-19 om 20:53
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    waterpomp lekker wisselen netzo als spanrol van je distributieriem aangezien je die toch ook gaat vervangen..
    dan sla je jezelf niet tegen het hoofd als het wel mis gaat wat dan kun je als nog en je hebt de boel nu toch nog open...

    hé bangel dat is de wel bekende stappenmotor of te wel stationaire regelklep...

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH

    hé bangel dat is de wel bekende stappenmotor of te wel stationaire regelklep...
    klopt,is een illustratie waar die elektromotor voor staat met de slangverbinding met gas waar Gobla om vroeg.
    Die doet niets anders dan de druk regelen, vond een plaatje iets duidelijker.

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2007
    Laatst Online
    14-05-11 om 09:24
    Berichten
    48
    Topics
    7

    Topic Starter

    Pfff, alles er in, op en aan. Echter wil de motor niet starten.

    OP ACC2:
    Lampjes STOP, OLIE CHECK, ACCU, MOTOR CHECK, HANDREM blijven aan. Alle kabels eens losgetrokken, schoon gemaakt en weer vast, maar het wil niet starten.

    OP ACC3 (starten):
    Zelfde als ACC2, maar de accu is uit en er gaat ergens een relais om (maar weet niet waar).

    Brandstofpomp draait niet, en uit het dashboard klinkt het alsof er een motortje draait.

    Drukpompje achter gashuis draait wel op ACC2.

    Wat kan het nog zijn...

  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gobla
    Pfff, alles er in, op en aan. Echter wil de motor niet starten.

    OP ACC2:
    Lampjes STOP, OLIE CHECK, ACCU, MOTOR CHECK, HANDREM blijven aan. Alle kabels eens losgetrokken, schoon gemaakt en weer vast, maar het wil niet starten.
    Wat kan het nog zijn...
    k*t peugots,
    massa probleem :?

  15. Naar Boven | #14
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    25-06-19 om 23:15
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Maar goed dat ik een peugeot heb

  16. Naar Boven | #15
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
    Maar goed dat ik een peugeot heb
    erg cynisch van je
    idd peug en massa :?


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Ik vroeg me af, motor swap?
    Door jeroenmac in forum Algemene Discussie
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 30-08-10, 18:47
  2. 1.8 16V motor plaatsen ex in 1.6 8V motor
    Door TvH in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 06-04-09, 14:29
  3. motor 306 lpg g3 start slecht bij warme motor
    Door reks in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 29-08-08, 20:50

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.