Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 22

Onderwerp: foutzoeken probleem met aanjager.

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-07-10 om 15:02
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic: foutzoeken probleem met aanjager.

    Yep,

    ik was onlangs in andere topic bezig van iemand anders en het is misschien best dat ik mijn probleem zelf bespreek in een eigen topic

    Wat is mijn probleem :

    nl de aanjager werkt niet van mijn onlangs aangekochte 306 phase 1 van 1995. ik krijg geen spanning op de klemmen van de aanjager zelf, niet op stand 0, 1, 2, 3 en 4 met contact aan weliswaar. De weerstand ziet er ok uit. En zal niets met het probleem te maken hebben aangezien ik ook geen spanning krijg op stand 4 terwijl moest de weerstand het probleem zijn dat de aanjager dan wel zou draaien op volle snelheid.

    Ik moet nog eens uitzoeken waar de relais zelf zich bevindt. Men zegt dat dit achter het handschoenkastje zou zitten ofwel in de zekeringkast;
    Ik heb gemerkt dat er een relais ontbreekt (is dit normaal of niet geen idee) en heb daar een foto van.

    Kan iemand mij helpen of de ontbrekende relais op de foto misschien de plaats is van de relais van de aanjager en dat dit de reden is van geen spanning op de klemmen of moet ik deze ergens anders zoeken en zoja waar of welke relais is dit (als deze toch op de foto staat).





    Wie kan mij helpen?

  2. Naar Boven | #2
    shenkie's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2008
    Laatst Online
    14-12-17 om 07:52
    Locatie
    Winsum
    Leeftijd
    32
    Berichten
    3.483
    Topics
    92
    Auto
    Toyota Celica Coupe
    Motor
    1.8 16v
    Bouwjaar
    2000

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ik heb geen idee of het overeen komt maar deze is van een ph 2 uit 2000 (heb ik ff gejat van t306t forum) dan zouden het de mistlichten moeten zijn...

    *edit*

    na er nogmaals na gekeken te hebben zou het waarschijnlijk niet kloppen... dan zou je nu geen kniperlichten hebben.. :P


  3. Naar Boven | #3
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    03-06-12 om 13:54
    Berichten
    119
    Topics
    7

    Twee overwegingen:

    Als je auto geen mistlichten heeft zou dat de afwezigheid van een relais verklaren.

    En: heb je de zekering van je aanjager al gecheckt?

    Edit: je kunt er natuurlijk achter komen welke relais waarvoor is door ze er een voor een uit te halen en te kijken wat er stopt met werken.

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    6: aanjager/kachel motor
    trek dat eens los bij mij was het relais aan de achterkant helemaal verbrand..
    ander zekeringen of de weerstand van de aanjager...

  6. Naar Boven | #5
    Goliath's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2009
    Laatst Online
    19-08-18 om 17:05
    Locatie
    Leeuwarden
    Leeftijd
    30
    Berichten
    1.274
    Topics
    38
    Auto
    Ford Focus MK1 Fase2
    Motor
    1.6 16v
    Bouwjaar / MC
    2002 / FYDA
    Kleur
    Rood

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    wat zijn die grote blokken eigenlijks...
    Klinkt dom wat ik nu zeg, maar ik heb ze ook! :P

  7. Naar Boven | #6
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-07-10 om 15:02
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    heb nog niet kunnen kijken daar vriendin gaan werken was met de auto.

    K zal vanavond es relais nummer 6 uittrekken en zien of deze verbrand is en es testen wat er allemaal dan niet werkt.

    alvast bedankt voor de vlugge reacties.

    Ik hou jullie op de hoogte.

    de zekeringen zelf waren ok en de kachelweerstand ziet er ok uit, alle verbindingen waren ok en niet verbrand.

    306 groetjes

  8. Naar Boven | #7
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zou toch de weerstand eens vervangen, op de sloop zal zoiets 5 euro kosten en ik meen dat ze 10 euro nieuw zijn...
    Die weerstanden zijn een echte kwaal bij de 306'jes. Op het oog kan je ook niet zien of ze kapot zijn...

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-07-10 om 15:02
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
    Ik zou toch de weerstand eens vervangen, op de sloop zal zoiets 5 euro kosten en ik meen dat ze 10 euro nieuw zijn...
    Die weerstanden zijn een echte kwaal bij de 306'jes. Op het oog kan je ook niet zien of ze kapot zijn...


    jah, thx voor het antwoord, maar dan zou ie toch moeten draaien op stand 4 of toch tenminste 12V meten op de motor? Op stand 4 staat de weerstand er toch niet tussen en is deze gewoon doorgeschakeld zodat de motor op volle toeren moet draaien wat ie tevens niet doet aangezien ik dan ook geen 12V meet.

    Sorry heb nog niet kunnen kijken, je kent dat wel weinig vrije tijd 8)

  10. Naar Boven | #9
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Toen bij mij de weerstand kapot was (2x) deed de aanjager helemaal niks meer

  11. Naar Boven | #10
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Ben net bij de dealer geweest met hetzelfde probleem.

    Ze gaven me het advies: begin met opmeten van de blower. Als die stroom krijgt is de blazer zelf kapot. Als die geen stroom krijgt kun je beginnen met de weerstand.

    Waar zit de blower? Tegen het schutbord neem ik aan?

  12. Naar Boven | #11
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffeecup
    Waar zit de blower? Tegen het schutbord neem ik aan?
    yeps, maar wel aan de binnenkant, en natuurlijk achter het handschoennenkastje,
    Hoe logisch ook :twisted:

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-07-10 om 15:02
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    De aanjager heb ik er uitgehaald langs onder en deze rechtstreeks getest met kabel via de batterij : aanjager draait.

    Relais gewisseld met de relais van het sleutelcontact zonder resultaat; Aansluitpennen van beiden waren lichtjes verbrand. (vonkvorming) Dit is normaal verwacht ik daar er toch telkens grote stromen worden geschakeld.

    Verder het probleem gezocht bij de weerstand.
    Ik kreeg de weerstand niet van de fiche langs onder en heb dus langs boven via de paravaan de weerstand van de fiche gekregen. Dit is veel handiger en kortbij.
    Gemeten op de fiche zonder contact nergens geen 12V (=normaal)

    Contact aan en schakelaar op 1 en heb 12V gemeten op de toevoer (dubbel bewijs relais is OK). In vergelijking met de toevoerpositie de weerstand uitgemeten. Deze blijkt niet door te geven.

    Dus ikke naar afbraakfirma van Peugeot reserve relais en 2 weerstanden gehaald. 15 euro betaald.

    Weerstand geplaatst alles werkt terug. Heleboel stof achter mijn kop gekregen toen ik de boel testte, daar ik deze auto pas heb en waarschijnlijk al langere tijd dat de aanjager het niet meer deed.

    Thx voor de info die ik van jullie gekregen heb.

    grtz Chris

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-07-10 om 15:02
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH
    6: aanjager/kachel motor
    trek dat eens los bij mij was het relais aan de achterkant helemaal verbrand..
    ander zekeringen of de weerstand van de aanjager...

    btw nummer 6 is bij accesoires bij contactsleutel. Voel deze klikken bij het draaien van het contact.

    dit even ter info

    grtz

  15. Naar Boven | #14
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goliath
    wat zijn die grote blokken eigenlijks...
    Klinkt dom wat ik nu zeg, maar ik heb ze ook! :P
    Dat noemen ze relais :wink:
    Waar het halve topic al over gaat :P

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2010
    Laatst Online
    28-07-10 om 15:02
    Berichten
    9
    Topics
    1

    Topic Starter



 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. [opgelost] Aanjager probleem 306 phase 2
    Door renevandenbroek in forum Electronica
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 28-05-11, 18:01
  2. Vreemd? probleem aanjager
    Door benvdv in forum Electronica
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 12-02-11, 16:17
  3. aanjager is dood.......
    Door Melanie in forum Interieur
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 20-07-10, 00:42
  4. (306xsi) - aanjager
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (R0l4nd89) - Probleem Airco/aanjager.
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.