Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 22

Onderwerp: GTI inlaat op XSI blok

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic: GTI inlaat op XSI blok

    Zou het mogelijk zijn om het inlaat systeem van een GTI op een XSI 16v te zetten, dus spruitstuk injectoren gasklephuis etc? Ik wil graag wat extra pktjes uit mn XSI hale. Verder wil ik er een K&N apollo lucht inlaat systeem aanschaffen en de katalysator eruit halen voor het geluid.

    Dus wat komt er allemaal bij kijken als ik het inlaat systeem wil ombouwen, of is het verstandiger om de complete kop om te bouwen?

    En hoeveel pk zou ik hiermee kunnen winnen?

  2. Naar Boven | #2
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    26-04-14 om 21:36
    Locatie
    Lelystad
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.549
    Topics
    82

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobcoenen
    Zou het mogelijk zijn om het inlaat systeem van een GTI op een XSI 16v te zetten, dus spruitstuk injectoren gasklephuis etc? Ik wil graag wat extra pktjes uit mn XSI hale. Verder wil ik er een K&N apollo lucht inlaat systeem aanschaffen en de katalysator eruit halen voor het geluid.

    Dus wat komt er allemaal bij kijken als ik het inlaat systeem wil ombouwen, of is het verstandiger om de complete kop om te bouwen?

    En hoeveel pk zou ik hiermee kunnen winnen?
    Ik denk dat het verstandiger is om een hele gti te kopen. Als je al die dingen gaat veranderen ga je je heel veel werk op de hals halen voor een paar pk. Net als het K&N setje. Ga je een paar pktjes mee winnen (denk maximaal 5 als je dat al haalt). Ga je niet eens merken.

    Ik heb eens gehoord: als je bredere banden dan de originele hebt dan heb je een K&N setje alleen al nodig om dat verschil in rolwrijving op te heffen.
    En nu niet allemaal 145 bandjes gaan monteren he :wink:

  3. Naar Boven | #3
    Sander's Schermafbeelding
    Beun de Haas

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2006
    Laatst Online
    Vandaag om 00:35
    Locatie
    Den Haag
    Leeftijd
    39
    Berichten
    4.703
    Topics
    361
    Auto
    Peugeot 206 Hatchback
    Motor
    1.4 8v
    Bouwjaar / MC
    2000 / TU3JP
    Kleur
    Bleu de Chine / EGE

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    filter ga je echt geen 5 pk mee halen hoor op een standaard autotje

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    26-04-14 om 21:36
    Locatie
    Lelystad
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.549
    Topics
    82

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander
    filter ga je echt geen 5 pk mee halen hoor op een standaard autotje
    Nee dat dacht ik al. Als je al pk erbij haalt.

  6. Naar Boven | #5
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic Starter

    Een compleet GTI blok gaat teveel kosten. Het blok (XU10J4RS) waarvan ik het inlaat systeem wil gebruiken is in principe een 'opgevoerde' versie van de (XU10J4R) het 16v XSI blok. Als het goed is zijn het complete inlaat en uitlaat systeem uitwisselbaar.

    > Inlaatspruitstuk + injectoren + gasklephuis (XU10J4RS) 10pk
    > Uitlaatspruitstuk (XU10J4RS) 5pk
    > K&N Apollo cold air intake 3pk
    > Katalysator eruit 5pk
    > Chiptuning 20pk
    --------------------------------------------------------------
    43pk winst > zou 178pk moeten geven

  7. Naar Boven | #6
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    26-04-14 om 21:36
    Locatie
    Lelystad
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.549
    Topics
    82

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobcoenen
    Een compleet GTI blok gaat teveel kosten. Het blok (XU10J4RS) waarvan ik het inlaat systeem wil gebruiken is in principe een 'opgevoerde' versie van de (XU10J4R) het 16v XSI blok. Als het goed is zijn het complete inlaat en uitlaat systeem uitwisselbaar.

    > Inlaatspruitstuk + injectoren + gasklephuis (XU10J4RS) 10pk
    > Uitlaatspruitstuk (XU10J4RS) 5pk
    > K&N Apollo cold air intake 3pk
    > Katalysator eruit 5pk
    > Chiptuning 20pk
    --------------------------------------------------------------
    45pk winst > zou 180pk moeten geven
    Die chiptuning kan je op een ongeblazen blok wel vergeten. Pk of 8 krijg je er dan bij. Daarnaast moet je er zeer sterk rekening mee houden dat je auto op dit moment bij lange na niet het originele vermogen meer levert. Kijk iets sneller zal je altijd gaan. Maar dan kan je beter op zoek naar naar een hele nieuwe auto. Mooie S16 ofzo.

  8. Naar Boven | #7
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic Starter

    Het blok heeft momenteel pas 80k op de teller staan dus het originele vermogen zal niet nog niet ontzettend veel van het originele vermogen afwijken. Het chiptunen van een standaard XSI 16v levert volgens diverse chiptuning bedrijven een vermogenswinst van 12pk op, als ik het EMS van een GTI gebruik inclusief alle aanpassingen aan het in en uitlaat systeem zouden ook een positief effect moeten hebben op de winst van het chiptunen.

  9. Naar Boven | #8
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic Starter

    Ik heb btw bandenmaat 215 dus enige compensatie zou wel nodig zijn :P

  10. Naar Boven | #9
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    19-07-10 om 15:28
    Berichten
    52
    Topics
    2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobcoenen
    Ik heb btw bandenmaat 215 dus enige compensatie zou wel nodig zijn :P
    Dan heb je een best grote draai cirkel gekregen, ik heb er al last van met 205

  11. Naar Boven | #10
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobcoenen
    Een compleet GTI blok gaat teveel kosten. Het blok (XU10J4RS) waarvan ik het inlaat systeem wil gebruiken is in principe een 'opgevoerde' versie van de (XU10J4R) het 16v XSI blok. Als het goed is zijn het complete inlaat en uitlaat systeem uitwisselbaar.

    > Inlaatspruitstuk + injectoren + gasklephuis (XU10J4RS) 10pk
    > Uitlaatspruitstuk (XU10J4RS) 5pk
    > K&N Apollo cold air intake 3pk
    > Katalysator eruit 5pk
    > Chiptuning 20pk
    --------------------------------------------------------------
    43pk winst > zou 178pk moeten geven
    Ik denk inderdaad dat je deze waarden niet zal halen,
    Ook de duurzaamheid van het blok zal hierdoor ook niet erg ten goede komen.
    Zoals hierboven ook al genoemd, denk ik ook dat het interessanter is om inderdaad een rfs/s16 te zoeken ergens.

  12. Naar Boven | #11
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic Starter

    @ Dragoon; kheb er niet echt last van, alleen soms een keer extra steken :P, als mn banden op zijn komen er smallere op, deze hebben hebben ook een beschermrand voor de velg vandaar dat ze zo breed zijn. Mijn volgende banden wil ik ook dunner hebben zodat de velg groter lijkt.

    @Rouge-Gti6; Een rfs/S16 vinden in deze staat is onbegonnen werk of veel te duur. Ik ga in ieder geval voor het K&N Apollo luchtinlaat systeem of een PiperCross Viper, voornamelijk voor het geluid een paar PKtjes zijn nooit weg. Ik vindt hem nu te gewoon klinken voor een sportieve auto. Verder zou het weghalen van de catalysator ook een mooier geluid en een paar PKtjes moeten geven.

  13. Naar Boven | #12
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2010
    Laatst Online
    29-11-11 om 19:57
    Berichten
    59
    Topics
    4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobcoenen
    @ Dragoon; kheb er niet echt last van, alleen soms een keer extra steken :P, als mn banden op zijn komen er smallere op, deze hebben hebben ook een beschermrand voor de velg vandaar dat ze zo breed zijn. Mijn volgende banden wil ik ook dunner hebben zodat de velg groter lijkt.

    @Rouge-Gti6; Een rfs/S16 vinden in deze staat is onbegonnen werk of veel te duur. Ik ga in ieder geval voor het K&N Apollo luchtinlaat systeem of een PiperCross Viper, voornamelijk voor het geluid een paar PKtjes zijn nooit weg. Ik vindt hem nu te gewoon klinken voor een sportieve auto. Verder zou het weghalen van de catalysator ook een mooier geluid en een paar PKtjes moeten geven.
    Ik weet het niet zeker, maar hoe wil die cat "weghalen"? Als ik me niet vergis kom je zonder cat niet door de APK, maar dat verschilt ook weer per auto.

    Daarnaast snap ik wel dat je wat performance erbij wilt hebben. Ik mis ook in de lage toeren wat vermogen en als ik alle versmallingen en knikken in de inlaat alleen al bekijk, kan ik goed voorstellen dat het alleen maar beter kan. Ik denk al met al je misschien niet zoveel pk's erbij krijgt op de rollerbank, maar dat je het wel goed zult merken in het optrekken, dus meer koppel. Ben overigens wel heel benieuwd naar de resultaten ter vergelijking.
    Succes!

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic Starter

    Ik ben van plan gewoon een stuk pijp met 2 flensen ertussen te schroeven met een schroefdraad voor de lambda sensor, en deze 1x per jaar even om te schroeven met de cat. Aangezien de kat weerstand bied in het uitlaatsysteem zou het een kleine vermogenswinst moeten opleveren.

    Met een ander luchtinlaat systeem zal op te testbank niet veel vermogenswinst te zien zijn, maar voornamelijk het oppakken vanuit lage toeren en doortrekken zal het verschil merkbaar zijn. En het geluid natuurlijk. Al zal deze winst alleen te merken zijn wanneer er een Cold Air Intake wordt gemonteerd, een open luchtfilter zorgt alleen voor vermogensverlies i.v.m warme lucht onder de motorkap.

    Helaas zijn er voor de 2.0 16v XSI nergens uitlaat spruitstukken te krijgen, er wordt gezegd dat deze standaard al redelijk goed zijn.

  15. Naar Boven | #14
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    15-04-11 om 18:28
    Berichten
    70
    Topics
    10

    Topic Starter

    Handige site die ik tegenkwam zojuist: https://home.classictrail.nl/peugeot/

  16. Naar Boven | #15
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    17-06-19 om 21:23
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.954
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hmm, handig

    Al staat hij ook op dit forum :P alleen moet je hem dan downloaden


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. 1.4 xsi blok in 306
    Door aasgier22 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 22-08-11, 10:06
  2. Motormanagement 306 1.6 blok
    Door Jean in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 27-10-08, 23:46
  3. Losse stekkers onder inlaat, nabij radiateur.
    Door Eddy in forum Electronica
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 07-04-08, 09:23
  4. (jelle_zwikstra) - RFS inlaat op een S16
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.