Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: Koelvloeistof

  1. Naar Boven | #1
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Koelvloeistof

    Ik kwam er vandaag achter dat mijn koelvloeistofvat hélemaal leeg is :roll:
    Vandaag even naar de automaterialenzaak geweest en een fles gehaald.
    Coolant SP 14 heb ik gekocht, deze moest ik hebben zeiden ze.
    Ik weet alleen niet welke koelvloeistof de vorige eigenaar heeft gebruikt.
    Ik hoorde dat je verschillende soorten niet mag mixen.
    Kan het problemen opleveren deze er gewoon vol mee te gieten??
    het gaat trouwens gaat om een 2.0 16v (rfs)

    Groeten!

  2. Naar Boven | #2
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2009
    Laatst Online
    04-07-18 om 17:05
    Leeftijd
    33
    Berichten
    85
    Topics
    7

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nee hoor het staat wel voor geschreven om één soort te gebruiken maar na mijn weten maakt het allemaal niet zoveel uit.

  3. Naar Boven | #3
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Oke, bedankt voor je overigens snelle reactie

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Feb 2008
    Laatst Online
    21-04-11 om 16:52
    Berichten
    257
    Topics
    9

    Geen zorgen maken over het mixen maar over het leegraken

    Vullen en daarna ook ontluchten.

  6. Naar Boven | #5
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Of voor de zekerheid alles even aftappen en verse koelvloeistof erin, kan nooit geen kwaad en is meestal word er te lang mee door gereden.

  7. Naar Boven | #6
    Rouge-Gti6's Schermafbeelding
    Forum Verslaafd

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2010
    Laatst Online
    01-08-18 om 17:16
    Berichten
    1.721
    Topics
    46
    Auto
    Peugeot 306 GTi
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1997 / XU10J4RS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ontluchten heb ik geen idee hoe dat moet helaas...
    Ik weet niet of ik dit zelf zou kunnen doen? ik ben (helaas) niet erg technisch aangelegd.

  8. Naar Boven | #7
    Jeroen's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    26-02-19 om 19:43
    Locatie
    Bergen op Zoom
    Leeftijd
    33
    Berichten
    4.953
    Topics
    120
    Auto
    Peugeot 406 coupe
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    2003 / ES9J4S - XFX

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ontluchten stelt niks voor.

    Eerst leeg jeje systeem.
    Je krikt je auto op en zet hem stabiel weg, dus niet op de krik laten staan.
    Je haalt het wiel eraf aan de passagiers zijde.
    Nu kan je onder auto kruipen en trek/draai je de koelslang los die achter op je blok zit.
    En je draait het kraantje open die onder je radiateur zit.
    Als alles eruit is, sluit je het systeem weer.

    ontluchten/vullen:
    Je hebt 1 nippel achter het kleppendeksel zitten, waar 2 slangen je interieur ingaan. Die moet open
    Je hebt 1 nippel rechts van je kop bij je ontsteking op je thermostaathuis. (dicht laten)
    1 nippel bij je radiateur open zetten.
    Je pakt een 1,5 liter fles cola, zaag die door midden.
    Zet die met de flesopening op zijn kop op je radiateur opening (vulpunt)
    Vul het systeem tot de de gezaagde fles halfvol gevuld is. Nu zal er koelvloeistof uit de nippel komen die achter je kleppen deksel zit (die 2 slangen die je interieur in gaan.) Draai deze dicht.
    Start je motor en laat hem lopen tot je thermostaat open gaat.
    Dit merk je doordat de fles leeg gezogen word.
    Draai nu de nippel op je thermostaat huis open en sluit deze tot er vloeistof uit komt. Idem voor je radiateur, wel in deze volgorde

    Vul nu je systeem af op het niveau aangegeven op je radiateur.
    Controleer nu met draaiende motor alle nippels nog even door deze open en dicht te draaien. Nu zal alle lucht eruit zijn en kijk na 100km nog een keer door alle nippels open en dicht te draaien met draaiende warme motor.

    Enne stel je eens ff voor in het daarvoor bestemde subforum, ik ben erg benieuwd naar je rouge lucifer(?) gti (foto's)

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    in principe maakt het niet uit welk merk/type vloeistof je er in doet echter moet je wel op de kleur letten.
    is je vleostof blauw dat moet je het bij vullen met blauwe vloeistof, zo simpel is het...

    over het algemeen word alleen nog blauwe vloeistof gebruikt (wat voornamelijk te maken heeft met de koel eigenschappen en forst bestendigheid)..

    heb laatst mijn gti ook ff bij gevuld (niet omdat ie verbruikt maar omdat het na mijn idee niet goed op pijl was) met een busje glyco shell, de keus hiervoor was simpel namelijk: de garage is een half uur rijden van huis en de shell 5 minuten, de garage is om half 6 dicht (en het was half 8) en de shell is tot negen uur open. aangezien ik niet kan wachten als ik zie dat een vloeistof niet naar behoren op pijl is om deze bij te vullen moest ik dus direct maar naar de shell...
    dit even dus om duidelijk te maken dat het echt niks uit maakt, heb het nu al zo bij 4 auto's gedaan en niet 1 raakte aan de kook of wat dan ook...


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. koelvloeistof dik en bruin
    Door pascal20 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 04-12-11, 22:59
  2. Water of Koelvloeistof
    Door Bengel in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 02-11-11, 15:39
  3. Koelvloeistof
    Door 306_306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 18-06-11, 02:54
  4. Koelvloeistof
    Door Luikie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 16-12-09, 17:16
  5. overlopende koelvloeistof
    Door limbotriker in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 04-04-08, 18:24

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.