Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 4 van 18 EersteEerste 123456789101112131415161718 LaatsteLaatste
Resultaten 46 t/m 60 van 264

Onderwerp: brandstof zo duur???

  1. Naar Boven | #1
    wegpiraatje 306's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    07-09-14 om 20:20
    Locatie
    leeuwarden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    531
    Topics
    31
    Auto
    Peugeot 306 xnd break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: brandstof zo duur???

    Hoi Allemaal, mischien kunnen we hier een rubriekje maken overde benzienne die momenteel zo duur is.

    we kunnen hierbij denken aan:

    Wat vinden jullie ervan?
    waar kun je nog enigzinds goedkoop tanken
    tips zijn welkom en mischien kunnen we elkaar zo een beetje helpen.
    Ookals jij een oplossing hebt hoe de benzienne goedkopen kan worden schrijf het lekker op
    enaarzel niet.
    Vertel hier ook eens waar jij altijd tankt en waarom.


    Ikzelf tank altijd bp en betaal momenteel 1 euro 12 voor de diesel echt belachelijk omnog maar te zwijgen van de benzienne 1,52.
    Nou geloof ik dat bp de duurste pompen zijn dus moet ikmaar eens veranderen.

    Ben benieuwt hoe jullie denken over de hoge brandstof prijzen.???

  2. Naar Boven | #46
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 18:37
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    34
    Berichten
    6.623
    Topics
    229
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Net ff kort een berekening gemaakt:

    Als ik bij Shell tank betaal ik 1,51 voor een liter. Bij de witte pomp 1,367.

    Als ik 10% zuiniger zou rijden door bij de Shell te tanken, dan zou dat voordeliger zijn.

    Als het waar is wat gezegd wordt, dan zou ik dat gewoon moeten gaan doen. Ik denk dat ik dat eens ga proberen.

  3. Naar Boven | #47
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    18-02-11 om 11:56
    Berichten
    73
    Topics
    5

    Dat zal sowieso niet gebeuren. Het kwaliteitsverschil tussen benzine is zeer gering en berust op niets anders dan aannames en incidentele verbruiksverschillen. Het enige verschil is het marketingpraatje en hoe ze het verpakken, het moeten dekken van de kosten van personeel, de shops en de locaties langs de snelweg. 10% zuiniger zal je auto er never nooit van worden.

  4. Naar Boven | #48
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    en waar baseer jij je wijsheid op tomboo? ik heb tenminste cijfers die een lager verbruik door kwaliteitsbrandstof waarmaken..

  5. Naar Boven | #49
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    34
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Die brandstoffen zoals v-power en ultimate en weet ik veel wat er nog meer is (iedere pomp komt er mee zo onderhand) zorgen er wel voor dat je meer km rijd op een tank, maar ze zijn ook duurder, dus wat is dan het verschil?

    Ik tank firezone en rijd daarmee ongeveer 600 km op een tank (1:10) als ik de boekjes moet geloven rijd mijn auto volgens de fabriek 1:11

    Als ik shell tank kom ik op ongeveer hetzelfde uit. Het enige verschil is dat ik shell meer kwijt ben aan geld.
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  6. Naar Boven | #50
    wegpiraatje 306's Schermafbeelding
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2010
    Laatst Online
    07-09-14 om 20:20
    Locatie
    leeuwarden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    531
    Topics
    31
    Auto
    Peugeot 306 xnd break
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter Topic: rendement v-power-ultimate

    Tja..... om het rendement te kunnen bepalen ga ik toch maar eens testen zodra de tank leeg is zal ik ultimate tanken en dan het aantal kilometers uitrekenen en daarna doe ik dat met gewone brandstof en ben ik benieuwt.

    Wat je dan krijgt is het aantal kilometers dat je op een volle tank kunt rijden
    da,s dus uit te rekenen maar hoe vaak je naar de garage moet is moeilijker uit te rekenen
    want het schijnt dat ultimate beter voor je motor is :?

    kortom moeilijk verhaal en volgens mij moeten we gewoon geloven wat er gezegt word over ultimate en v-power.

  7. Naar Boven | #51
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    Nog maar even de link dan.....

    http://www.spritmonitor.de/en/detail/250966.html?cdetail=1

    verschil: bijna 4% zuiniger. Vanaf 0km loopt dit blok op V-Power en is dus minder ernstig vervuild. Bij oudere of meer vervuilde diesels zal het verschil alleen maar grote worden.
    Het is voor ieder zijn eigen keus, maar ik persoonlijk heb er geen moeite mee om daar wat extra geld voor neer te betalen mits het nut heeft, wat hier dus uit blijkt!

    Andere niet cijfermatige waarnemingen: stillere motorloop, betere vermogensafgifte, minder roet.

  8. Naar Boven | #52
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 18:37
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    34
    Berichten
    6.623
    Topics
    229
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik heb nog even een betere berekening gemaakt.

    Vooropgesteld: naar de witte pomp rijden kost mij 2,70 euro aan brandstof.

    Dat niet meegerekend, zou ik 1:11,5 moeten rijden met V-Power om een gelijke kosten per km te halen.

    Voor FuelSave is dat 1:11.

    Ik ga dus lekker om de hoek bij de Shell tanken. Ligt vaak ook nog op de route.

    Op euro98 van de witte pomp reed ik zo'n 1:11...

    Had ik deze berekening maar eerder gedaan...

  9. Naar Boven | #53
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    ben benieuwd wat je van V-Power vind. Als het goed is is dat octaan 97, maar BP Ultimate is sowieso octaan 98, en een 306 vind 98 wel erg lekker.

  10. Naar Boven | #54
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-10-11 om 11:52
    Berichten
    775
    Topics
    29

    maar wat is dan het grote verschil tussen v-power octaan 97, Ultimate octaan 98, en Euro 98..ook octaan 98..

    ik ga mijn volgende tankt toch maar vullen met minimaal euro 98 dan :O

  11. Naar Boven | #55
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    V-Power is officieel octaan 95, omdat ze 98 niet halen

    In V-Power, Ultimate e.d. zitten additieven die zorgen voor een schonere verbranding. Deze additieven zitten niet of veel minder bij witte pompen toegevoegd. Hier komt een gedeelte van het prijsverschil vandaan.

    Hoe de verschillen in octaangehaltes zitten moet je ff op google'en :P zoektip: wiki octaangehalte

  12. Naar Boven | #56
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 18:37
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    34
    Berichten
    6.623
    Topics
    229
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    V-Power is volgens de site van Shell RON 97. Zitten idd additieven bij die zorgen voor een schonere motor.

    De BP zit bij mij wat verder weg en is ook stuk duurder.

    Ga V-Power eens een aantal tankbeurten proberen. Binnenkort al wat langere tripjes, dus dan zou ik het wel moeten merken.

  13. Naar Boven | #57
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    zeker weten! Na één tank merk je nog niet zoveel verschil. Hoogstens een iets stillere / rustigere loop. Maar na twee of drie tankbeurten is je motormanagement er ook aan gewend.

  14. Naar Boven | #58
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    58
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    De actieradius > prijsverhouding loopt een beetje krom.
    Bij de betere (duurdere) merken loopt de motor "schoner"
    Wat zich vertaald in minder slijtage, dus je bent niet eerder aan de beurt om iets te (moeten) vervangen.
    Hier zit het voordeel in.
    Klein voorbeeld, bij een verkeerd octaangehalte gaan je kleppen eerder naar de kl*te. :?


  15. Naar Boven | #59
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    17-01-13 om 23:15
    Leeftijd
    29
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik tank altijd in de stad groningen vlak bij de praxis aan het damsterdiep. De Avio. Scheelt vaak 4 of 5 cent P/L.

  16. Naar Boven | #60
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2009
    Laatst Online
    13-10-11 om 11:52
    Berichten
    775
    Topics
    29

    Ik tank bij:
    1, Tango.. (in kampen t goedkoopst)
    2, FireZone.. (1 a 2 cent duurder dan tango)
    3, als het moet overal :mrgreen:

    Maar ik denk toch dat ik ook maar eens aan de Vpower ofzo ga beginnen.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Duur dagje - Hillclimb Madness
    Door Sander in forum De Film Hoek
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 20-02-11, 20:31
  2. Brandstof
    Door Jeroen in forum De koffietafel
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 23-11-10, 16:41
  3. lampje brandstof
    Door NT in forum Interieur
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 30-01-08, 21:29
  4. brandstof problem
    Door crazy in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 29-12-06, 15:56

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.