Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 14 van 14

Onderwerp: CO te hoog bij keuring, graag snel tips!

  1. Naar Boven | #1
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic: CO te hoog bij keuring, graag snel tips!

    Iemand nog een trucje om m'n CO omlaag te gooien?
    Ik denk zelf dat de CO te hoog was omdat ik lang stationair heb laten draaien bij het wachten bij de keuring.
    Voor ik naar de keuring ging: V-Power 95 getankt. Toen de tank halfvol was (vanochtend) injectiereiniger erbij gekieperd. 20km gereden naar de keuring, 20minuten in de rij gestaan. Heb ik te kort gereden dat de injectiereiniger niet goed z'n werk kon doen?

    CO 1,4%
    Lambda te hoog.

    Waar ik zelf aan denk: nòg een flesje injectiecleaner erbij op een kwart tank, flink doorgassen en morgenochtend om 7u als eerste bij de poort van de keuring te staan.
    Iemand nog ideeen? Lambda kapot ofzo?

    Thanks.

    Betreft een '95-er 1.8i Peug.306

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    07-04-11 om 22:20
    Berichten
    9
    Topics
    0

    t klinkt dat je lambda sensor kapot is ong 50 euro
    indien je een multimeter heb moet je hem is doormeten je weerstand van je lambda moet als de motor warm word veranderen.
    als dat zo is kan je een tijdelijke oplossing doen.

    aansteker opvoeren en goed schoon branden dat kan nog is werken.

    als je je lambda los haalt kan je wat problemen krijgen met demonteren in verband met dat ze nogal vast kunnen zitten


    maar t kan ook je katalisator zijn ong 250 euro


    mgv pascal markusse

    voor je lambda sensor heb je een speciale dop

  3. Naar Boven | #3
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    de uitlaat is vorig jaar vernieuwd vanaf het flexibel deel, dus de kat zal wel goed zijn. Ik ga een nieuwe lambdasensor laten steken want na flink doorgassen, 2 flesjes injectiereiniger en een tank V-Power was er geen verandering in de CO-meting!

    Ik hou jullie op de hoogte Thanks!

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    lambdasensor was OK. De gasklepsensor is vervangen en toen waren alle waarden weer zoals ze moesten zijn. Alleen tijdens de proefrit viel de auto steeds stil bij het intrappen van de koppeling.
    Zucht, wordt dit een gebed zonder eind? Ik dacht vrijdag de auto te kunnen ophalen maar dat duurde dus langer. Hopelijk valt de rekening wat mee!!!

  6. Naar Boven | #5
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    21-07-19 om 21:37
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    vermoedelijk massa bedrading naar je v-bak dus zal je gasklep sensor niet dood geweest zijn maar zal de massa slecht zijn.
    of een vaccum probleem of in het ergste geval je stationaire regelklep stuk (190 euro excl btw)

    labda orgineel bosch is trouwens 160 euro ecxl btw en montage.

  7. Naar Boven | #6
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2008
    Laatst Online
    11-12-12 om 13:38
    Leeftijd
    30
    Berichten
    121
    Topics
    1

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    loopt hij niet in noodloop? brand het management lampje ook?

    als de kat goed warm is dan word de co ook zichtbaar lager.

  8. Naar Boven | #7
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    Hij liep niet in noodloop en het CE-lampje brandde niet!
    Vandaag heb ik de auto opgehaald, ik moet zeggen dat ik even misselijk werd van de gepeperde rekening die me gepresenteerd werd.
    Wat er vervangen is:
    Gasklepsensor (die dreef in de olie)
    Stappenmotor
    Potentiometer (wa's dat in vredesnaam... Ja duur dat heb ik al gezien maar wat doet het?)
    Kleppen stellen
    Kleine beurt + brandstoffilter
    En nog wat verweerde slangen en buizen vervangen
    Werkuren 6 uur



    Ik heb de creditcard moeten trekken om te kunnen betalen :?
    Morgenochtend weer naar de keuring. Flink warm stoken die handel en ik zal het keuringsterrein in de toerenbegrenzer op komen raggen
    :twisted:


    edit: het verhaal.
    Ik heb de auto afgezet omdat die afgekeurd is ivm te hoge CO. Daarnaast een kleine beurt + brandstoffilter + kleppen stellen. Nakijken of ze de radiocode uit konden zetten en eventueel andere dingen overlopen die de te hoge CO konden veroorzaken.

    Vrijdag werd ik gebeld: de auto is klaar. De CO is in orde en ze zijn nu nog bezit met het brandstoffilter.
    Een half uur later werd ik weer gebeld: niet zo goed nieuws. Tijdens de proefrit valt de motor steeds af zodra de koppeling ingetrapt wordt. Tsjah. Klote maar ik moet wel kunnen rijden, hij moet immers snel gekeurd worden. En dat heeft ook weer wat tijd gekost en bleek dus de potentiometer oid te zijn :?

    De rekening was € 996,80 en ik trok even groen en wit weg. Gelukkig kon ik me vasthouden aan de balie anders was ik volgens mij zo onderuit geschoven.

  9. Naar Boven | #8
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    das een boel geld hock:

    heb je niet gevraagd vat zo'n potentiemeter (oid :P) doet?

    Ik vraag meestal wat ze hebben vervange nen waarom en wat zoiets doet, mss zeikerig, maar ik wil wel weten wat de vervangen onderdelen doen :wink:
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  10. Naar Boven | #9
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerben
    heb je niet gevraagd vat zo'n potentiemeter (oid :P) doet?
    De meter die jij nu beschrijft daar zijn andere sites voor

    Een potentionmeter is niets anders dan een condensator, en bij veel schakelingen te warm kan worden en doorbrand.
    kost iets van 39 Eurie voor de Peug .

    Is niet zeurderig om te vragen waarvoor iets vervangen zou moeten worden, is jouw poen.


  11. Naar Boven | #10
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bengel
    Een potentionmeter is niets anders dan een condensator, en bij veel schakelingen te warm kan worden en doorbrand.
    kost iets van 39 Eurie voor de Peug .

    Hij staat toch echt voor €175 ex.btw op de factuur :?

  12. Naar Boven | #11
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: - Topic Starter

    en goedgekeurd. Dat is dan nog iets.

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    21-07-19 om 21:37
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    die prijs is om stijl van achter over te vallen..
    wat een stelletje afzetters..

  14. Naar Boven | #13
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan hebben ze waarschijnlijk het hele gebeuren vervangen en niet alleen de potentionmeter.

    Simpel uitgelegd, je auto heeft een nieuwe verdelerkap nodig en voor de zekerheid ook maar de rotor bougiekabels en bougies vervangen.
    Je weet nu in ieder geval dat dat geheel goed werkt.

    tja achteraf wel een dure keuring, maar je kan weer heel veel fijne km'tjes maken met je 306

  15. Naar Boven | #14
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    21-07-19 om 21:37
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    34
    Berichten
    9.861
    Topics
    127
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    das idd waar.
    je was nu een berg centen kwijt, maarja het is nu vervangen en gaat vervolgens weer jaren mee. weer een paar dingen minder die kapot kunnen gaat de komende tijd (zo zie ik het altijd maar :P)


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Richtingaanwijzer knippert snel
    Door higgy in forum Electronica
    Reacties: 21
    Laatste bericht: 08-06-10, 22:31
  2. Peugeot 306 schommelend CO tijdens APK keuring
    Door 205CTI in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 13-11-09, 10:14
  3. Snel even voorstellen
    Door Jeroen-Tje in forum Showroom
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 13-09-09, 12:01
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  5. (bob1967) - lamdawaarde te hoog bij APK keuring
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.