Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 11 van 11

Onderwerp: Peugeot 306 schommelend CO tijdens APK keuring

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-11-09 om 17:31
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic: Peugeot 306 schommelend CO tijdens APK keuring

    Hi Guys. Ik hoop dat jullie ff kunnen helpen. Gisteren is de 306 van mn vriendin afgekeurd op een te hoog CO. De auto rijdt prima. Geen gesputter of onregelmatig stationair lopen. Volgens mij is er ook geen vermogen verdwenen, al voelt het allemaal wel heel erg slap aan vergeleken bij mn eigen 205cti...

    Bij de apk bleek dat het CO, zowel bij LPG en benzine, schommelt tussen bijna nul en 5% bij stationair. De regeling is aan het hunten rond de goede waarde. Op aanraden van de keurmeester heb ik de lambda vervangen en de computer gereset (door de accupolen los te halen), maar dit heeft niets geholpen. Is er een 306 expert die me ff een kant op kan sturen, want dit is zo veel anders dan de analoge jettronic uit mn eigen Peugeotje...

    Het gaat om een:
    Peugeot 306S, 1.4. Dus met TU motor.
    Benzine en LPG G3
    1997, 200K kms

    Alvast bedankt!

    Michiel

  2. Naar Boven | #2
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-11-09 om 17:31
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Even een aanvullende vraag; heeft de ECU van de bovengenoemde auto een uitleesbaar geheugen voor foutmelding en dergelijke? De plaatselijke Peugeot zegt van niet, maar dat kan ik me haast niet voorstellen....

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-11-09 om 17:31
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Mijn band is zacht. Weet iemand hoe ik hem weer kan vullen? Moet ik daarvoor dat zwarte dopje draaien??

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    12-08-10 om 17:42
    Berichten
    254
    Topics
    6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 205CTI
    Mijn band is zacht. Weet iemand hoe ik hem weer kan vullen? Moet ik daarvoor dat zwarte dopje draaien??
    Gewoon aan de compressor hangen en de band weer op druk zetten :roll:

  6. Naar Boven | #5
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Coyote
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 205CTI
    Mijn band is zacht. Weet iemand hoe ik hem weer kan vullen? Moet ik daarvoor dat zwarte dopje draaien??
    Gewoon aan de compressor hangen en de band weer op druk zetten :roll:
    en niet vergeten eerst dat zwarte dopje er af te draaien anders sta je volgende week nog met een zachte band :wink:
    houd anders een fietser aan als je bij de plaatselijke pomp staat, die heeft vast wel "ervaring" met zachte banden :mrgreen:

    voelt iemand zich geroepen om hier een mooie Howto van te maken ? :P


  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Howto gevonden ops:
    http://www.youtube.com/watch?v=2cadcCbH7fg


  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    om op het echte onderwerp te blijven:
    labda sensor een hele goeie optie, wil wel voorkomen (heb ik ook gehad) dat deze verrot is en alleen een standaard waarde door geeft maar dat de ecu het niet als fout detecteerd...
    ff uitlezen en kijken hoe de labda stationair en met gas geven reageert...

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-11-09 om 17:31
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    Haha, die howto is ideaal!...

    Maaruh, om op het onderwerp terug te komen.... Binnenkort gaat de auto weer naar de herkeuring. Van de week even alles "schoongebrand" met een retourtje Zuid Frankrijk (2800kms)... ben benieuwd of dat gunstig effect heeft gehad op het "milieudelict"....

  10. Naar Boven | #9
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    12-11-09 om 17:31
    Berichten
    5
    Topics
    1

    Topic Starter

    even als follow-up. De auto is na het schoonbranden van hierboven probleemloos door de keuring gekomen...

  11. Naar Boven | #10
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Oct 2009
    Laatst Online
    20-02-12 om 16:29
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.552
    Topics
    55
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: -

    ik ga dit weekend ook even flink een hele tank leegraggen om de CO omlaag te krijgen.
    Misschien zelfs richting DE om even wat Super Rasing Benzin 100 octaan V-Power in te slaan. Schijnt ook te helpen voor de CO. Dat samen met een halve liter injectiereiniger en flink planken

    Mijne bleef trouwens steken op 1,4% wat niet schrikbarend is maar reden genoeg voor afkeur. Zucht. Keertje planken zal genoeg zijn denk ik.

  12. Naar Boven | #11
    Joep's Schermafbeelding
    Moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Nov 2008
    Laatst Online
    Vandaag om 16:54
    Locatie
    Urmond
    Leeftijd
    35
    Berichten
    7.207
    Topics
    238
    Auto
    Peugeot 306 GTi6 phase 2.5 3drs Rouge Lucifer
    Motor
    2.0 16v
    Bouwjaar / MC
    1998 / XU10J4RS-RFS

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Is een octaangehalte van 100 wel verstandig? Wat ik begrepen heb is het wel mogelijk (niet schadelijk) om naar een hoger octaangehalte te gaan maar niet goed als je weer terug gaat naar een lager... dat zou je dan geleidelijk af moeten bouwen door steeds een mix in de tank te gooien.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Motor slaat af tijdens het rijden
    Door Jingo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 76
    Laatste bericht: 02-06-11, 00:48
  2. CO te hoog bij keuring, graag snel tips!
    Door coffeecup in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 29-11-09, 00:04
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00
  4. (bob1967) - lamdawaarde te hoog bij APK keuring
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.