Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 15 van 15

Onderwerp: 2200 toeren??

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2007
    Laatst Online
    25-09-09 om 22:55
    Berichten
    7
    Topics
    3

    Topic: 2200 toeren??

    hey,

    wellicht dat iemand mij advies kan geven,

    ik rij een "94 306 cabrio 1.8 waarvan het toerental eigenlijk altijd wel een beetje heeft geschommeld tussen de 900 en 1100 toeren stationair.

    ik heb al een paar keer meegemaakt dat het toerental ineens op 1400 bleef hangen tijdens het rijden, ook als ik ontkoppelde en uitrolde viel ie pas terug naar 1000 op het moment dat ik totaal stil stond, als ik weer reed bleef ie weer hangen op 1400...

    de volgende dag was het dan weer weg voor een lange periode...

    vandaag op weg van mijn werk naar huis in de file (gas, remmen, gas, remmen..) bleef het toerental ineens hangen op 2200 toeren! hier heb ik de hele weg naar huis last van gehad en ook 's avonds toen ik nog even weg moest was het gelijk raak.. ook hier valt ie pas terug naar 1000 als ik helemaal tot stilstand ben gekomen..

    heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

  2. Naar Boven | #2
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Re: 2200 toeren??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -DUS-

    heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?
    zoekfunctie proberen ?
    staat genoeg over beschreven :wink:

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Aug 2007
    Laatst Online
    25-09-09 om 22:55
    Berichten
    7
    Topics
    3

    Topic Starter

    ja, maar niet echt iets kunnen vinden eigenlijk.

    wel het een en ander over het schommelen van het toerental, maar niet specifiek iets over wat op mijn probleem leek..

    misschien heb ik er naast gekeken hoor, kan ook, maar ik heb er in ieder geval gebruik van gemaakt

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    23-04-19 om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    stappenmotor (stationaire regel klep)

    vacuum slangen
    massa kabel naar V-bak

    meest voor komende (onderste 2 zijn het goedkoopst kosten eigenlijk haast niks en voor de bovenste moet je rekenen op 197 euro excl btw)

    dit staat denk ik onderhand alwel in ongv 200 topics hier dus moet wel te vinden zijn..

    massakabels los halen van V-bak en aan elkaar solderen alles in 1 las oog stoppen en aanknijpen en dan vervolgens laten vol lopen met soldeer tin (als hij goed aangeknepen is dus de draden al vast zitten)

    vacuum slangen loshalen en zoeken naar haar scheurtjes door de slangetjes iets te buigen zie je dan scheurtjes vervang ze dan.

    is het dan nog niet klaar bestel dan maar een nieuw stappenmotor..

  6. Naar Boven | #5
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    05-04-11 om 18:28
    Berichten
    131
    Topics
    17

    Word je motor wel goed warm?

    Bij een koude start zal hij altijd wel een aantal minuten hoog stationear lopen. Mischien is je thermostaat defect waardoor je tempratuur van je motor niet warm word. Daardoor denk hij dat de motor nog koud is waardoor hij meer gaat inspuiten dus een hogere stationeare toerental.

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Sep 2009
    Laatst Online
    06-02-12 om 12:33
    Leeftijd
    44
    Berichten
    212
    Topics
    23
    Auto
    Peugeot

    Man

    Kan goed je stappenmotortje zijn. Niet gelijk een nieuwe kopen, maar eerst schoonmaken. WD40 en goed droogmaken doet wonderen

  8. Naar Boven | #7
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    23-04-19 om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RicardoFayd
    Word je motor wel goed warm?

    Bij een koude start zal hij altijd wel een aantal minuten hoog stationear lopen. Mischien is je thermostaat defect waardoor je tempratuur van je motor niet warm word. Daardoor denk hij dat de motor nog koud is waardoor hij meer gaat inspuiten dus een hogere stationeare toerental.
    2200 toeren is wel overdreven hoog voor zn choke
    dan draait ie ongv 1200 toeren

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    23-04-19 om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ron2009
    Kan goed je stappenmotortje zijn. Niet gelijk een nieuwe kopen, maar eerst schoonmaken. WD40 en goed droogmaken doet wonderen
    binnen 2 maand als nog dood, wd40 vernielt het zelf smerend lager wat er in zit met als gevolg zwaar lopend lager en dooie stappenmotor kun je dat rot ding er weer onderweg prutsen en als nog een nieuwe er op zetten.

  10. Naar Boven | #9
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Mijn audi heeft dat ook (draait soms stationair op 1200 toeren), maar die gaat soms ook 'zagen' tussen 900 - 1200 toeren..

    Ook stappenmotor zeker?
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  11. Naar Boven | #10
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    23-04-19 om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    weet niet of audi dat ook heeft..
    maar af en toe tussen dat toerental schommellen is geen ramp hoor...

  12. Naar Boven | #11
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    nee, dat weet ik... maarja, normaal is het niet :wink:
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    23-04-19 om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    eigenlijk wel, dat heet ouderdom.
    wil je het niet moet je het blok reviseren, maar dan hou je het waarschijnlijk nog, heb wel eens megemaakt na een complete motor gereviseerd te hebben + sensoren nieuw dat ie het nog deed...

  14. Naar Boven | #13
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2008
    Laatst Online
    26-01-10 om 20:22
    Berichten
    68
    Topics
    2

    Heb zo'n zelfde iets wat -DUS- beschrijft ook wel is met mijn saxo gehad. Dacht ook dat het aan de stappenmotor lag. Ik gelijk naar de citroën door gereden, bleek mijn gaskabel gewoon een haarbreukje te hebben die er voor zorgde dat mijn kabel bleef hangen in zijn huls.

    En ja die schiet/ glijdt vanzelf elke keer terug naar 900 toeren wel van dan was het op 2000 toeren dat ie bleef hangen dan weer op 3000 dan weer voor een stoplicht op 1500.

  15. Naar Boven | #14
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
    Heb zo'n zelfde iets wat -DUS- beschrijft ook wel is met mijn saxo gehad. Dacht ook dat het aan de stappenmotor lag. Ik gelijk naar de citroën door gereden, bleek mijn gaskabel gewoon een haarbreukje te hebben die er voor zorgde dat mijn kabel bleef hangen in zijn huls.

    En ja die schiet/ glijdt vanzelf elke keer terug naar 900 toeren wel van dan was het op 2000 toeren dat ie bleef hangen dan weer op 3000 dan weer voor een stoplicht op 1500.
    wilde net reageren op het onderwerp, maar je was me voor.
    idd dacht ik naderhand ook aan " gewoon" de gaskabel is iets mis mee (kreeg een backflash naar mijn brommer)

  16. Naar Boven | #15
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    23-04-19 om 22:28
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.779
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ja maar het probleem word hier constant naar 2200 toeren verwezen en dat toeren tal is te exact voor een gas kabel dan is je toeren tal zo onregelmatig als het weer..


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Hoge toeren 5e versnelling
    Door staytuned in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 25
    Laatste bericht: 25-08-11, 17:47
  2. een ander probeem met toeren
    Door Strijkie in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 27-01-11, 22:53
  3. hoge toeren
    Door Hooites in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 29-10-10, 10:49
  4. (Chrys) - hoge toeren
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.