Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 13 van 13

Onderwerp: Heel erg inhouden en lage top.

  1. Naar Boven | #1
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Heel erg inhouden en lage top.

    Goedenavond allemaal. Ik zit nu al een tijdje met dit probleem en kan de echte oorzaak niet echt goed vinden dus ik plaats hier mijn vraag even.

    Vanaf dat ik mijn auto heb gekocht merk ik dat deze erg inhoudt met optrekken. Ik heb niet gemeten hoe snel hij op de 100 zit maar het is in iedergeval niet in 10 seconden. Zelfs een Citro├źn AX 1.1 trekt mijn peugeot finaal weg.

    Nu weet ik dat mijn koppeling waarschijnlijk bijna ten einde is omdat hij erg lijkt te slippen vanaf z'n 2e versnelling (vol gas geven en toeren gaan naar 3000 en blijven dan hangen). De top zit ergens op 150 (nog nooit op top gereden).

    Nu is mij laatst ook verteld dat mijn blok maar op 3.5 poot loopt (3 en halve cylinder). Nu kan dit ook wel kloppen want het blok schokt nogal in z'n rubbers als hij stationair loopt. Ik heb de bougies en de bougie-kabels al vervangen, maar dat maakt geen verschil. Iemand tips?

  2. Naar Boven | #2
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Hoi
    oke, koppeling weet je van dat los je dus op,
    verder wat ik van je lees vermoed ik dat de bougiekabels niet in de juiste volgorde zijn aangesloten.

    kijk ook ff of de vacuumslang naar de carburateur goed zit.

  3. Naar Boven | #3
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    dat schokken kan massas van oorzaken hebben, heeft die van mij ook even gedaan, lijkt ie net iets te laat te ontsteken

    tis trouwens geen carb maar een mono point injectie, 306 is niet gebouwt met een carb (heb 1 gehad uit 1993 oftewel 1 van de eerste)..

    schommelt hij ook ernorm in toeren (ergens tussen de 2000 en 800)?

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TvH
    dat schokken kan massas van oorzaken hebben, heeft die van mij ook even gedaan, lijkt ie net iets te laat te ontsteken

    tis trouwens geen carb maar een mono point injectie, 306 is niet gebouwt met een carb (heb 1 gehad uit 1993 oftewel 1 van de eerste)..

    schommelt hij ook ernorm in toeren (ergens tussen de 2000 en 800)?
    Bedoel je met stationair of gewoon 1 tempo rijden? Als hij koud is en ik start de auto schiet hij eerst naar 1500 en gaat dan gelijdelijk naar 700/800, maar neem aan dat dit normaal is.

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Vandaag ook weer iets raars.. Ik wil mijn auto parkeren. En rijdt al een tijdje in zn vrij richting de parkeerplek (rijstijl van mij :P) Sta ik dus waar ik moet staan, valt ineens de motor uit. Erg handig allemaal omdat ik het dan zelf niet meer hoef te doen, maar ik heb liever dat de motor gewoon uit gaat als ik er om vraag en anders niet.

    en over het aansluiten van de bougiekabels:

    Ik heb mijn bougiekabels gewoon aangesloten zoals de ouden ook zaten.
    Als je aan de zijkant van de motorkap aan de bestuurderskant staat zie je dus dit:

    bobine:
    2 3

    1 4

    En 1 is dan de kabel van de meest rechter bougie als je voor de auto staat


    Hoop dat het een beetje duidelijk is, ik maak morgen wel even een foto

  7. Naar Boven | #6
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    07-11-10 om 13:01
    Berichten
    337
    Topics
    5

    Wat is de km-stand van de auto? Als deze behoorlijk is heb je ook een best kans dat je catalysator volledig dicht/naar de klote is.

    Over het uitvallen, dat zou je stappenmotortje kunnen zijn, die van mij heeft het ook nog heel af en toe.

  8. Naar Boven | #7
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    11-12-09 om 04:40
    Berichten
    13
    Topics
    4

    ik zat ook aan een verkeerde ontstekking te denken, alleen was het niet zo dat de kabel die op je 1 van je verdelerkap komt juist naar de eerste cilinder aan de linkerkant moet of tewel de cilinder het dichtste bij je distributie??

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speakerfreak
    Wat is de km-stand van de auto? Als deze behoorlijk is heb je ook een best kans dat je catalysator volledig dicht/naar de klote is.

    Over het uitvallen, dat zou je stappenmotortje kunnen zijn, die van mij heeft het ook nog heel af en toe.
    Km stand is 194 duizend, maar toevallig zijn mijn uitlaatpakkingen ook neit meer wat het waren dus die schieten los. Ik rijdt nu dus met een uitlaat die van de cat. is afgeschoven en waar een enorm kabaal uit komt. Even een pijpje tussen lassen dus

    Dat met die verdelerkap weet ik niet. Daar heb ik dus totaal geen verstand van dus ik wacht de deskundige reacties even af

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    ik zou beginnen met massa kabel naar je V-bak (bestaande oog er af, ff een las oog helen en die er aan knijpen en vol laten lopen met soldeer tin) en je vacuum slangetjes vervangen zullen waarschijnlijk wel uitgedraaogt er gescheurd zijn..

    volgende stap kan zijn, map sensor en stappen motor reinigen..

    ja van 1500 terug vall800 toeren tijdens warme start is normaal erchter daait een koude motor ongv 1200 toeren stationair...

  11. Naar Boven | #10
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Ok ik zal eens kijken naar de massa kabel en inderdaad de vacuum slangen even vervangen, maar welke slangen moet ik dan vervangen? Het zijn er namelijk nogal wat toch?

    mijn auto draait meestal zon 900 toeren stationair. soms wat hoger soms wat lager.

  12. Naar Boven | #11
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Nou, gister even op de duitse autobahn gereden. 170 was echt de max. moet toch echt harder kunnen.

  13. Naar Boven | #12
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    uhm ja dat moet inderdaad harder kunen dat hal ik zelfs met gemak..

    nou het zijn die hele dunne slangetjes.
    zijn er niet zoveel dacht ik (bij mij zijn het er 3 korte)
    massa kabels al gechecked?

    na mijn idee loopt je ecu gewoon op nood loop hierdoor houd hij in en loopt ie niet hard omdat alle sensoren continu dezelfde waarden aangegeven..
    dus dan moet er iets zijn wat die storing veroorzaakt..

    mijn 2 ideeen zijn dus die slangetjes en de massa kabel

  14. Naar Boven | #13
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    Jul 2009
    Laatst Online
    08-01-19 om 18:21
    Leeftijd
    30
    Berichten
    530
    Topics
    20

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic Starter

    Heb nog niet de mogelijkheid gehad om de massa kabels te checken, maar zal zo snel mogelijk even de vaccuum slangetjes vervangen.

    En dan toch ook maar snel eens kijken naar nieuwe koppelingsplaten... zucht.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. lage temperatuur motor
    Door gizmo74 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 06-02-12, 09:30
  2. Gaspedaal lage drukweerstand
    Door Pim2.0 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27-05-11, 18:36
  3. 1.4 xn geen trekkracht/lage top
    Door Patrick306 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29-09-08, 23:13
  4. Lage en hoge toeren probleem na motorreiningen!!!
    Door Denmen77 in forum Electronica
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 15-06-07, 09:20
  5. (Peter) - Radio te lage spanning?
    Door Team306Tuning in forum Audio
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.