Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 15 van 16

Onderwerp: Koppakking?

  1. Naar Boven | #1
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic: Koppakking?

    Beste forumleden,

    Ik heb een vraagje over mijn 306. Ik denk dat ik een lekke koppakking heb, maar kom niet alle verschijnselen tegen.
    Allereerst ging de druk van de cilinders volgens de bestuurder, waardoor de motor niet meer goed op toeren kwam. Even later hoorde die een plof en kwam er heel veel witte rook uit de uitlaat. Ik kan echter zo niks terug vinden onder de oliedop of olie en ook niet direct bij de koelvloeistof.

    zou iemand mij verder kunnen helpen?

  2. Naar Boven | #2
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    05-04-11 om 18:28
    Berichten
    131
    Topics
    17

    Rookt hij nu niet meer? Mischien zat je kat verstopt waardoor er teveel druk opgebouwt werdt. En uiteindelijk alles eruit plofde met een rook pluim.

  3. Naar Boven | #3
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    Nu rijdt hij niet echt meer

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Ik zou het in de zuigers zoeken.
    ben bang dat je aan een nieuw blok toe moet geven :?


  6. Naar Boven | #5
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    Ik heb nog eens goed gekeken en even geprobeerd, maar bij nader inzien zit er inderdaad olie in de koelvloeistof en wat wit schuim in de olie. Dit duid toch op een lekke koppakking?

    En zoja, heeft iemand met het vervangen hiervan al goede ervaringen. Is er online of digitaal een goede handleiding voor?

  7. Naar Boven | #6
    Bengel's Schermafbeelding
    Oud kleuterleider

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    02-04-16 om 23:15
    Locatie
    Den Helder/Julianadorp
    Leeftijd
    59
    Berichten
    17.101
    Topics
    373
    Auto
    Peugeot 306 Break XTDT
    Motor
    1.9 8v
    Bouwjaar / MC
    2001 / WJZ (DW8)
    Kleur
    EKQD Diablo Red. Metallic

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    niet direct van een 306, werkwijze is hetzelfde

    https://www.peugeot404vereniging.nl/instructie_koppakking_vervangen.htm

  8. Naar Boven | #7
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    is t een tu of xu?

  9. Naar Boven | #8
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    Het is een XSI 2.0 uit 1994, als ik het goed heb een XU

  10. Naar Boven | #9
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    XU is wel te doen als je een beetje handy bent
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  11. Naar Boven | #10
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    oke

    Ik ben al aardig op weg, het meeste is al los gekoppeld, echter ben met de distributie riem nog niet zo ver gekomen. Ik heb een probleem met het vinden van het gat bij de krukas polie. Er zit een gat in de distributie kap, als ik hier dan door het gat van de poelie iets steek, komt die net in het gat van de kap, daar heb ik niet een idee een gat te voelen in het motorblok.
    Echter als ik dan bij de nokkenas probeer, heb ik wel het gat in de cylinder kop gevonden. Het zou in de polie daar dus ook ergens moeten zitten, echter ik krijg het niet gevonden.

    Zou iemand hier mij misschien mee kunnen helpen?

    Daarnaast staat in de handleiding dat je de poelie alleen met de klok mee kan draaien, ik heb echter af en toe als die te ver ging tegen de klok in gedaan, heeft dit ernstige gevolgen?

  12. Naar Boven | #11
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    Het kan natuurlijk zijn dat je ditributie riem al niet eens goed stond he!

    Terug draaien is beter om niet te doen maar het zal niet direct het einde van je motorblok betekenen.

    Verder kan ik je helaas niet opweg helpen, heb nog nooit een XU van dichtbij gezien :P

  13. Naar Boven | #12
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    Stel dat die niet goed stond, hoe kan ik hier dan het beste mee omgaan? Proberen op de huidige manier los te maken en later weer te monteren, of moet die goed afgesteld worden (En zoja, is dit moeilijk om zelf te doen)?

  14. Naar Boven | #13
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    Maar om nog even terug te komen, het gat van de krukas polie, zit wel bij het gat van de onderste distributie kap (In de kap zit verder geen gat). Ik weet alleen niet hoe het achter die kap zit, zit daar nog iets voor, of waar zit het gat, waar die er daar in moet?

    De gaten bij de nokkenas zitten zeker goed, die kan ik vastzetten.

  15. Naar Boven | #14
    Grietje's Schermafbeelding
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Apr 2009
    Laatst Online
    16-10-15 om 10:45
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    445
    Topics
    19
    Auto
    Peugeot 306 Cabriolet
    Motor
    2.0 8v
    Bouwjaar
    1996
    Kleur
    geel

    Vrouw Gebruiker komt uit: Nederland

    als je riem echt niet goed stond, had je auto ook niet goed gelopen (of hij staat 1 tandje verkeerd, of miss 180 graden, maar weet niet of je ontsteking dat dan pikt..)
    Ik denk eerder dat je de verkeerde blokkeerpunten zoekt.

    Als je zeker weet dat je de goede blokkeer punten hebt maar ze staat niet goed (dus als je krukas blokkeert staat de nokkenas niet inde buurt of niet precies voor zijn blokkeer gat..) dan zou ik er even hulp bij zoeken van iemand die er verstand van heeft.

    1 van beide verdraaien als je riem er niet op ligt is namelijk gevaarlijk, in de zin van, als je t verkeerde doet kan het je motorblok kosten.

  16. Naar Boven | #15
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2009
    Laatst Online
    21-08-09 om 18:03
    Berichten
    8
    Topics
    1

    Topic Starter

    Ik was begonnen bij de krukas om die te blokkeren. Er zijn hier weinig mogelijkheden voor, omdat er maar een gat in de distributie kap zit, en verder is er geen gat te vinden. Daarnaast op de krukas zelf zijn er twee ronde gaten voor de polietrekker. En verder twee rechthoekige openingen. Dan zit er nog een gat om het tandwiel te blokkeren. Hier is dus ook niet veel keuze.
    Als ik dan een pin door het gat in de tandwiel steek, door het enigste gat in de distributiekap, dan voelt het niet echt alsof die vast komt te zitten, hij gaat er ook niet heel diep in.

    Als het krukas op die positie staat. Staat het gat van de nokkenas ook bij het enigste gat in de kop, daar kan ik dan een pin door steken en dan staat die vast.


    Naar mijn idee lijkt het dus goed te zitten, echter krijg de pin bij de krukas niet diep en naar mijn idee ook niet vast erin. Ik weet ook niet hoe het er achter de distributiekap eruit ziet.

    Bij de krukas heb ik het gat nu linksboven staan en bij de nokkenas linksonder.

    Ik krijg trouwen ook geen 8mm boortje door het gat van de krukas, terwijl dat in de handleiding staat, en er zit geen groter gat in de krukas


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. kut!!!!!! koppakking lek
    Door rickslinger in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 19-08-08, 13:07
  2. Koppakking vervangen
    Door hheiwegen in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 30-07-07, 10:21
  3. Koppakking lek
    Door renejo in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 27-05-07, 15:13
  4. (marlboromenno) - koppakking
    Door Team306Tuning in forum Techniek
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.