Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 8 van 8

Onderwerp: v bak niet los van de motor

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2007
    Laatst Online
    07-06-09 om 20:44
    Berichten
    30
    Topics
    9

    Topic: v bak niet los van de motor

    hallo heb een paar vragen
    over 306 s16 ik wil de koppeling vervangen maar krijg de bak niet los van de druk groep wat ik ook doe. heef iemand een op lossing hier voor :?:


    gr DSWitte

  2. Naar Boven | #2
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    05-07-19 om 10:10
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    39
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Je moet de pal van je koppelingsgaffel halen en dan terwijl je trekt moet je die gaffel linksom richting de radiateur draaien
    dan haakt de de gaffel achter de drukgroep vandaan

    Dan moet de bak eraf kunnen.

    Het is een #### werkje en het beste kan je met een oude schroevendraaier in het gat van gaffel steken en dan daarmee draaien

    MVG Dennis

  3. Naar Boven | #3
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2007
    Laatst Online
    07-06-09 om 20:44
    Berichten
    30
    Topics
    9

    Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Orgers
    Je moet de pal van je koppelingsgaffel halen en dan terwijl je trekt moet je die gaffel linksom richting de radiateur draaien
    dan haakt de de gaffel achter de drukgroep vandaan

    Dan moet de bak eraf kunnen.

    Het is een #### werkje en het beste kan je met een oude schroevendraaier in het gat van gaffel steken en dan daarmee draaien

    MVG Dennis


    oke daar ben ik mee bezig geweest maar dat lukten niet. ik ben bang dat het goed stuk is binnen in de koppeling. om dat de kabel ook was gebroken kreeg ik ook geen beweging in de koppelinggaffel maar zal het nog eens probeeren


    al vas bedank voor de tip





    mvg ds witte

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Gezellige Prater

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2008
    Laatst Online
    11-12-12 om 13:38
    Leeftijd
    30
    Berichten
    121
    Topics
    1

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Orgers
    Je moet de pal van je koppelingsgaffel halen en dan terwijl je trekt moet je die gaffel linksom richting de radiateur draaien
    dan haakt de de gaffel achter de drukgroep vandaan

    Dan moet de bak eraf kunnen.

    Het is een #### werkje en het beste kan je met een oude schroevendraaier in het gat van gaffel steken en dan daarmee draaien

    MVG Dennis
    ha, vaker gedaan?? :P

    ja als het goed is, dan haal je de splitpen er uit, dan kan de gaffel alle kanten op draaien.

    ik had het eerst ook niet door hoor...

    wie bedenkt het ook, een drukgroep waarbij je de vingers aantrekt :wink: met een treklager ipv een druklager :roll:

  6. Naar Boven | #5
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    06-11-10 om 11:26
    Berichten
    533
    Topics
    7

    hier ben ik ook wel even zoet mee geweest ja,
    je moet idd je koppelings gaffel loshalen en voral veel kracht zetten en breken.
    ke bak zit met 2 pasbussen vast aan het blok, hier kan hij ook goed op klemmen.

  7. Naar Boven | #6
    Hilgert's Schermafbeelding
    Beginner

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2009
    Laatst Online
    09-07-14 om 23:46
    Locatie
    Helmond
    Leeftijd
    44
    Berichten
    15
    Topics
    3
    Auto
    Peugeot 205 GTI
    Motor
    3.0 24v
    Bouwjaar / MC
    1991 / ES9J4
    Kleur
    Vert Sorrento

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    een trekkoppeling is juist heel slim, want kan meer koppel aan als een drukkoppeling met dezelfde diameter.

  8. Naar Boven | #7
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Jun 2007
    Laatst Online
    07-06-09 om 20:44
    Berichten
    30
    Topics
    9

    Topic Starter

    hallo allemaal. ik wist wel hoe het moest, maar zo als ik al dacht zat het goed fout in de bak. er zat een stuk plaat tussen het vliegwiel en de drukgroep overdwars. en er bleef dus zo veel spanning op staan dat ik het niet op een normale manier uit elkaar kon halen dus, met een boor aan het spellen geweest om de pen met de vorkjes die door de bak heen gaat uit geboord zodat ik de bak kon los halen. en toen schrok ik wel even omdat de drukgroep inbussen ook waren geklapt door de spanning maar goed, het had erger kunnen wezen .
    heb nu alles vervangen en rijd weer als een trein nog bedankt voor alle info

  9. Naar Boven | #8
    Niet weg te krijgen

    Status
    Offline
    Registratie
    May 2008
    Laatst Online
    06-11-10 om 11:26
    Berichten
    533
    Topics
    7

    dan heb je mooi geluk gehad dat er niet meer is kopot gegaan.
    mooi dat hij weer doet.


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Motor slaat niet aan OPGELOST
    Door Diederik in forum Electronica
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28-01-12, 23:11
  2. motor start niet
    Door 306fan85 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 28-07-11, 05:50
  3. Motor draait niet stationairGoede
    Door Skate1992 in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 27
    Laatste bericht: 08-06-11, 08:40
  4. motor loopt niet lekker
    Door ADB-CIF in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 13-11-10, 15:56
  5. motor start niet na ombouw
    Door hjenhj in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 28-03-07, 18:35

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.