Hallo bezoeker! Het lijkt erop dat je nog geen lid bent van ons forum, registreer nu voor volledige toegang. Gratis!
+ Plaats een reactie
Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Versnellingsbak, stabilisatorstang en caster/camberverstelli

  1. Naar Boven | #1
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    19-07-09 om 23:16
    Berichten
    62
    Topics
    6

    Topic: Versnellingsbak, stabilisatorstang en caster/camberverstelli

    misschien een beetje veel vragen in 1x maar lijkt me toch interessant voor de meeste mensen.

    1. Ik heb een site gezien waar een veerpootbrug wordt aangeboden voor de onderkant van je auto. :roll: nu verwarren veel mensen een veerpootbrug met een stabilisatorstang maar dit is toch echt een veerpootbrug voor de onderkant en geen stabilisatorstang. Hebben jullie hier eerder van gehoord? weet iemand of dit ook standaard aanwezig is en hoe je dit moet installeren?
    zie hier de site:

    2. Ik heb een 2.0 16V XSI 1997 motorcode xu10j4r (RFV)
    ik heb vernomen dat je onder deze auto een versnellingsbak van een 306 GTI kan zetten (6-bak) zonder aan te passen. gewoon kwestie van vervangen. heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit klopt.

    3. Het blijkt dat je je caster en camber bij een 306 zelf kan verstellen. (wat natuurlijk een beter rijgedrag in de bochten als gevolg heeft), klopt dit en hoe doe je dit in godsnaam.??



    De laatste twee punten heb ik van een vriend vernomen die al zn hele leven in de peugeotjes zit en deze onderhoud.. dus lijkt me betrouwbare bron, maarja misschien iets om op in te duiken.

  2. Naar Boven | #2
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    19-07-09 om 23:16
    Berichten
    62
    Topics
    6

    Topic Starter

    sorry: er is geen exacte link.. www.autosportcompany.nl > aan de linkerkant op veerpootbrug klikken > peugeot kiezen > in de lijst zie je 306 staan...

  3. Naar Boven | #3
    Gerben's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    25-07-12 om 14:51
    Leeftijd
    35
    Berichten
    1.768
    Topics
    30
    Auto
    Opel Astra Hatchback
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar
    1999

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Nog nooit zo'n veerpootbrug gezien eigenlijk...

    En van die 2 andere vragen heb ik geen verstand
    VW Golf II 1988 1.4 60 PK --> Exit
    Nissan 100 NX 1991 1.6 93 PK--> Exit
    Opel Astra F 1993 1.4 75 PK --> Exit
    Opel Astra F 1994 1.4 75 PK --> Exit
    Peugeot 306 1998 1.9D 74 PK --> Exit
    Audi A4 1995 1.6 101 PK --> Exit
    Opel Astra G 1999 1.6i sport 75 PK

  4.  
     
  5. Naar Boven | #4
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    19-07-09 om 23:16
    Berichten
    62
    Topics
    6

    Topic Starter

    antwoord vraag 1.

    ik heb het bedrijf in kwestie gemaild en gebeld en het volgende is eruit gekomen.

    Een "veerpootbrug onder" is een stang die je op je subframe bevestigt bij de twee draaipunten van je draagarmen. het is dus eigenlijk een versteviging van je subframe. in het engels wordt het ook wel een strutbrace genoemd. dit komt vaak voor in de racerij omdat het subframe meestal een zwak punt is in de ophanging..

    op naar de volgende twee

  6. Naar Boven | #5
    Veels te leuk hier

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2007
    Laatst Online
    10-03-19 om 14:51
    Locatie
    Dirksland
    Leeftijd
    39
    Berichten
    427
    Topics
    42
    Auto
    Peugeot

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    Dan nog de andere twee vragen,

    de 6 bak past inderdaad maar niet 1 op 1,

    je moet ook de rfs carterpan hebben want die heeft een extra montagepunt voor de bak en om deze te plaatsen heb je ook weer een andere plaatje op je oliepomp nodig. En dan nog je stuurhuis aanpassen omdat je naar rechts niet zoveel beweging kan hebben ivm de extra versnelling.


    Dan vraag 3
    Je kan dit niet zomaar verstellen bij een 306.

    MVG Dennis Orgers

  7. Naar Boven | #6
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    07-08-10 om 21:23
    Berichten
    56
    Topics
    1

    Topic: Re: Versnellingsbak, stabilisatorstang en caster/camberverst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racingkip
    misschien een beetje veel vragen in 1x maar lijkt me toch interessant voor de meeste mensen.


    3. Het blijkt dat je je caster en camber bij een 306 zelf kan verstellen. (wat natuurlijk een beter rijgedrag in de bochten als gevolg heeft), klopt dit en hoe doe je dit in godsnaam.??

    .
    3.Bij een 306 zijn camber en caster standaard NIET afstelbaar, waar moet dat uit blijken?
    Natuurlijk beter rijgedrag in bochten?
    Een kanttekening hierbij:
    De geometrie van de voortrein is altijd een compromis, de fabrikant heeft dit zo gekozen dat het optimaal is voor een doorsnee van de diverse gebruikers.
    Met een meer negatieve wielvlucht is het mogelijk met bepaalde banden meer grip te verkrijgen in snelle bochten, maar dan weer ten koste van andere eigenschappen.
    Dat is alleen mogelijk door montage van andere draagarmen, misschien dat die wel in de handel zijn, voor de 206 heb ik zoiets wel eens gezien.

  8. Naar Boven | #7
    Lid

    Status
    Offline
    Registratie
    Mar 2009
    Laatst Online
    19-07-09 om 23:16
    Berichten
    62
    Topics
    6

    Topic Starter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Orgers
    Dan nog de andere twee vragen,

    de 6 bak past inderdaad maar niet 1 op 1,

    je moet ook de rfs carterpan hebben want die heeft een extra montagepunt voor de bak en om deze te plaatsen heb je ook weer een andere plaatje op je oliepomp nodig. En dan nog je stuurhuis aanpassen omdat je naar rechts niet zoveel beweging kan hebben ivm de extra versnelling.


    Dan vraag 3
    Je kan dit niet zomaar verstellen bij een 306.

    MVG Dennis Orgers
    OK, dat is tenminste een concreet antwoord .. maar als ik dus een andere carterpan, stuurhuis en plaatje voor de oliepomp koop, dan is het helemaal toppie?

  9. Naar Boven | #8
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland

    lijkt me goed komen dan...

  10. Naar Boven | #9
    TvH
    TvH's Schermafbeelding
    oud-moderator

    Status
    Offline
    Registratie
    Dec 2007
    Laatst Online
    10-04-19 om 16:58
    Locatie
    Provincie Groningen
    Leeftijd
    33
    Berichten
    9.776
    Topics
    125
    Auto
    Peugeot 306 XR Sedan
    Motor
    1.6 8v
    Bouwjaar / MC
    1999 / TU5JP-L3 NFZ
    Kleur
    rouge lucifer / EKQ

    Man Gebruiker komt uit: Nederland Topic: Re: Versnellingsbak, stabilisatorstang en caster/camberverst

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racingkip
    1. Ik heb een site gezien waar een veerpootbrug wordt aangeboden voor de onderkant van je auto. :roll: nu verwarren veel mensen een veerpootbrug met een stabilisatorstang maar dit is toch echt een veerpootbrug voor de onderkant en geen stabilisatorstang. Hebben jullie hier eerder van gehoord? weet iemand of dit ook standaard aanwezig is en hoe je dit moet installeren?
    zie hier de site:

    3. Het blijkt dat je je caster en camber bij een 306 zelf kan verstellen. (wat natuurlijk een beter rijgedrag in de bochten als gevolg heeft), klopt dit en hoe doe je dit in godsnaam.??
    deze is idd voor over je sub frame heen (ivm versteviging) dit is vooe het echte harde bochten werk, subframpjes zijn redelijk flexibel en buigzaam...

    voor punt 3 zijn delen los te bestellen, dit kan niet met de standaard uitrusting op de 306, wat je bij het 1er extra bij krijgt gaat er bij het nader weer af, het kan een beter prestatie leverren in bochten, maarja heeft wel weer uitwerking op je banden en grip bij slechter weer.. het zijn keuzes die je daar in moet maken, zoals hij nu afgesteld staat is overal de midden weg in gevonden (oftewel op alle fronten even goed)


 

Gelijkaardige Onderwerpen

  1. Versnellingsbak
    Door 306alex in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 24
    Laatste bericht: 07-09-10, 14:03
  2. Versnellingsbak
    Door H.Hoevers in forum Motor en Aandrijving
    Reacties: 22
    Laatste bericht: 23-11-09, 16:37
  3. (gcs100) - Stabilisatorstang vervangen/repareren-Kunststof of staal ?
    Door Team306Tuning in forum Ophanging / Remmen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 01-01-70, 02:00

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
vBulletin Skin by: ForumThemes.com
Aangedreven door vBulletin®
Copyright © 2019 vBulletin Solutions, Inc. Alle Rechten Voorbehouden.